تعلل راه و شهرسازی در پرداخت بودجه مرمت به میراث فرهنگی اردبیل
کد خبر: 4061000
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷

تعلل راه و شهرسازی در پرداخت بودجه مرمت به میراث فرهنگی اردبیل

رئیس جامعه اسلامی اصناف و بازاریان اردبیل گفت: تعلل راه و شهرسازی در پرداخت بودجه مرمت بازار اردبیل یکی از موضوعاتی است که احتمال آن را می‌دهد تا حادثه‌ای تلخ تر از متروپل را رخ دهد.

تعلل راه و شهرسازی در پرداخت بودجه مرمت به میراث فرهنگی اردبیلسعید ایرانی‌جم، رئیس جامعه اسلامی اصناف و بازاریان اردبیل، در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، اظهار کرد: تعلل راه و شهرسازی در پرداخت بودجه مرمت بازار اردبیل به میراث فرهنگی یکی از موضوعاتی است که احتمال آن را می‌دهد تا حادثه‌ای تلخ تر از متروپل در بازار تاریخی اردبیل رخ دهد که متاسفانه نشان از وضعیت نامناسب بازار تاریخی اردبیل دارد.

وی بیان کرد: پیگیری‌های مستمر در راستای احیا و مرمت بازار تاریخی اردبیل 16 میلیارد تومان اعتبار از محل بازآفرینی شهری به اداره کل راه و شهرسازی اردبیل اختصاص یافته که درصدد هستیم بخش‌های مختلف بازار تاریخی اردبیل را احیا و مرمت کنیم.

رئیس جامعه اسلامی اصناف و بازاریان اردبیل ادامه داد: متاسفانه به بهانه‌های مختلف بازسازی بازار تاریخی اردبیل به تعویق افتاده در حالی که باید اقدامات اساسی در راستای بازسازی این بازار تاکنون انجام می‌شد و از طرفی برخی قسمت‌های پر رفت و آمد بازار نیز در آستانه تخریب و فروپاشی است که باید در راستای ساماندهی این مکان تاریخی و ارزشمند اقدامات مناسبی در اسرع وقت انجام یابد.

ایرانی‌جم تصریح کرد: عدم شروع عملیات اجرایی پروژه برای مرمت و احیای این بازار به دغدغه مهم اهالی بازار تبدیل شده که باید در این زمینه روشنگری انجام شود و دغدغه دوم بازاریان اجرای طرح توسعه بازار تاریخی است که شهرداری به عنوان مجری پروژه تعیین شده این طرح را پس از تصویب در شورای فنی اجرایی می‌کند.

وی بیان کرد: برنامه‌ریزی در راستای تحقق اهداف مورد نظر و انجام تمهیدات لازم در این زمینه امری لازم و ضروری است و باید در راستای رفع مشکلات بازاریان و اصناف و نیز کمک به توسعه آن‌ها مورد توجه باشد تا بتوانیم به تمامی اهداف خود در این زمینه دست یافته و با رفع مشکلات موجود ارائه خدمات به آن‌ها را رقم بزنیم.

انتهای پیام
captcha