همايش نهضت خاطره‌گويی دفاع مقدس برگزار شد
کد خبر: 4060897
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۴
با حضور مشاور عالی فرمانده کل قوا؛

همايش نهضت خاطره‌گويی دفاع مقدس برگزار شد

اولين همايش فصلی نهضت خاطره‌گويي با حضور مشاور عالی فرمانده کل قوا و جمعي از فرماندهان و پيشكسوتان دفاع مقدس با موضوع بررسي و واكاوی عمليات بيت‌المقدس برگزار شد.

همايش نهضت خاطره‌گويي دفاع مقدس برگزار شدبه گزارش ایکنا، به نقل از دفتر سردار سرلشکر سیدیحیی رحیم صفوی، اولين همايش فصلی نهضت خاطره‌گويی با حضور سردار سرلشكر صفوی، مشاور عالی فرمانده کل قوا و جمعی از فرماندهان و پيشكسوتان دفاع مقدس با موضوع بررسی و واكاوی عمليات بيت‌المقدس برگزار شد.

سرلشكر صفوی در این مراسم بیان کرد: حضرت آقا فرمودند نهضت خاطره‌گويی را گسترش دهيد و با سلامت و بيان صادقانه صحبت كنيد.

وی با بیان اینکه خداوند به زمان‌ها و مكان‌هايی قداست داده است، افزود: از نظر من حد فاصل خرمشهر تا شلمچه تا كوشك و طلائيه يك منطقه مقدس است. در اين منطقه هشت عمليات انجام شد و در هر كدام خون بهترين شهدا بر زمين ريخته است.

مشاور عالی فرمانده کل قوا ادامه داد: مقاومت ٣٤ روزه ابتدای جنگ در زمان هجوم سراسری ارتش عراق، عمليات‌های بیت‌المقدس، رمضان، تصرف جزيره ام الرصاص همزمان با والفجر ٨ و عمليات‌های كربلای ٤ و ٥ و ادامه آن در اين منطقه رخ داده است.

همچنین امير سرلشكر حسنی سعدی، جانشین فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا(ص) در این مراسم اظهار کرد: عراق تمام تلاشش را براي حفظ خرمشهر كرده بود و من وقتی طرح‌های عمليات آن‌ها را می‌بينم هيچ ايرادی از نظر نظامی به آن‌ها وارد نيست و اصول نظامی را كاملا رعايت كرده بودند.

وی افزود: عراق تمام امكانات خودش را آورد تا ما وارد خرمشهر نشويم و روزگار بسيار سختی بود اما با اراده الهی و قدرت رزمندگان اسلام عمليات بيت‌المقدس به پيروزی رسيد.

حجت‌الاسلام والمسلمين حاجی صادقی نیز بیان کرد: در مكتب قرآن و روايت جهاد يك اصل جدايی‌ناپذير در زندگی مؤمن است. جهاد اعم از قتال است. زندگی مؤمن هميشه در حال دفاع است و در پرتو دفاع، مؤمنين صادق از مدعيان جدا می‌شوند.

وی با بیان اینکه ما بايد در هر زمانی مصداق جهاد را پيدا كنيم و الان جهاد تبيين محور همه جهادهاست، اظهار کرد: جهاد تبيين يعنی مقابله با بزرگ‌ترين خطر امروز كه همان تهديدات رسانه‌ای است.

در ادامه، سردار فضلی، جانشین هماهنگ کننده سپاه بیان کرد: دشمن همه هدفش ماندن در خرمشهر بود و قصد ترك خرمشهر را نداشت، خرمشهر سوم خرداد ساعت ١١ آزاد شد و با آزادسازی خرمشهر ٢٠ هزار اسير عراقی گرفتيم و به اندازه ٦ ماه مهمات برای جنگيدن در مناطق جنگی، به دست آورديم.

همچنین سردار عراقی، با بیان اینکه قدرت رهبری، ایمان و حضور مردم، سه عامل مهم در پیروزی خرمشهر بود، گفت: برگزاری نشست های فصلی نهضت خاطره‌گويی ادامه خواهد يافت.

سردار كوثری، نیز اظهار کرد: در زمان فعلی بايد از دفاع مقدس به خصوص عمليات بيت المقدس درس بگيريم، در آن عمليات قرارگاههای بالادستی خوب طراحی كردند و رزمندگان خوب طرح را اجرا كردند، در دوره كنونی هم دولت كه طراحی می‌كند، در پايين هم بايد خوب عمل شود و اين درسي است كه دفاع مقدس به ما داد. نمی‌شود دولت خوب طراحی كند اما در پايين خوب اجرا نشود.

سردار يعقوب زهدی، معاون تخصصی قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء(ص) نیز بیان کرد: راه‌اندازی نهضت خاطره‌گويی در راستاي جهاد تبيين است و تبيين دفاع مقدس برای مردم و جوانان، مطالبه مقام معظم رهبری است.

انتهای پیام
captcha