مداحان پرچم‌داران اصلی اشاعه فرهنگ عاشورا در جهان هستند
کد خبر: 4059802
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷

مداحان پرچم‌داران اصلی اشاعه فرهنگ عاشورا در جهان هستند

مسئول بسیج مداحان سپاه سلمان استان سیستان‌و‌بلوچستان گفت: مداحان به عنوان پرچمداران اصلی فرهنگ عاشورا در حال اشاعه این فرهنگ بزرگ هستند، مداحی نوعی الگودادن به مخاطبان و شخصیت پردازی اجتماعی است، در قالبی که پیام اصلی امام حسین(ع) به گوش جهانیان رسانده شود.

کلاس نوگلان حسینی زاهدانبه گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، محمدجواد جامعی، مسئول بسیج مداحان سپاه سلمان استان سیستان‌وبلوچستان، درباره انگیزه‌ای که موجب برگزاری دوره‌های آموزشی نوگلان حسینی و زینبی توسط سازمان بسیج مداحان شد، گفت: در روایات بر توجه به تربیت فرزندان در سنین کودکی بسیار تأکید شده است، همچنین مقام معظم رهبری(حفظه الله) بارها در اهمیت پرداختن به این موضوع و ورود نوگلان حسینی و زینبی به عرصه‌های فرهنگی تأکیداتی داشته‌اند، اینها از جمله انگیزه‌های مهمی است که باعث شد به این عرصه مهم ورود کنیم.

وی درباره هدف برگزاری این دوره‌ها بیان کرد: هدف ما از برگزاری این دوره‌ها، تربیت سربازانی برای اسلام و انقلاب است، در واقع هدفمان فقط تربیت مداح نیست، بلکه علاوه بر این، تربیت فرزندانی حسینی و انقلابی را درنظر داریم.

وی در ادامه تصریح کرد: هر مکتبی برای انسان‌ها راه و رسمی دارد، در مکتب امام حسین(ع) اساس تربیت انسان‌ها عزت‌مداری و حریت و آزادگی است، از این رو اگر عاشورا یک روز بود، ولی امتداد آن تا ابدیت کشیده شده است و این به جهت آرمان والای امام حسین(ع) در قیام مقدسشان بود.

رئیس کانون مداحان شهرستان زاهدان با اشاره به اینکه قیام امام حسین(ع) از دو جنبه کلی قابل بررسی است، ادامه داد: اول جنبه جانبازی، فداکاری، ایثار و شهادت است که امام حسین(ع) با یاران خود چه جنبه‌هایی از ایثار و شهادت را رقم زدند، دومین جنبه از قیام امام حسین(ع) که بسیار اهمیت دارد؛ جنبه پیام رسانی واقعه عاشورا است که با کمی تعمق و ژرف اندیشی متوجه می‌شویم که شاید مهمتر از جنبه اول قابل بررسی و تأمل بیشتری باشد، چرا که عزاداری امام حسین(ع) معمول نیست بلکه به یک فرهنگ فراگیر تبدیل شده است، بعد از گذشت ۱۴ قرن شاهد هستیم که میلیون‌ها نفر عزادار سرور و سالار شهیدان هستند.

وی افزود: به همین دلیل شیعیان برای نگهداشت اهداف امام حسین(ع) و فرهنگ عاشورا تلاش ویژه‌ای دارند چرا که مهمتر از همه ایثار و فداکاری و رساندن پیام امام حسین(ع) به سراسر جهان است.

جامعی تصریح کرد: یکی از بزرگترین مصادیق این فرهنگ بزرگ اسلامی مداحی است که مداحان به عنوان پرچمداران اصلی این فرهنگ در حال اشاعه این فرهنگ بزرگ هستند، مداحی نوعی الگودادن به مخاطبان و شخصیت پردازی اجتماعی است، در قالبی که پیام اصلی امام حسین(ع) به گوش جهانیان رسانده شود.

وی در پایان گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی نوگلان حسینی و زینبی از اردیبهشت ماه سال ۹۷با تعداد ۷۰ نوگل حسینی آغاز شد و تاکنون به لطف الهی بیش از ۶۰ جلسه آموزش نوگلان حسینی برگزار شده است. در بخش آموزش نوگلان زینبی هم این مجموعه با تعداد۱۴ نوگل از شهریور ماه  ۱۴۰۰همزمان با شهادت حضرت رقیه(س) شروع به کار کرده و تاکنون ۱۵ جلسه برگزار شده است که خوشبختانه در هر دو دوره نوگلان حسینی و زینبی شاهد رشد قابل توجهی هستیم.

انتهای پیام
captcha