پیام تبریک رییس جهاددانشگاهی به مناسبت سالروز تاسیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور
کد خبر: 4058641
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۹

پیام تبریک رییس جهاددانشگاهی به مناسبت سالروز تاسیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور

خدای را شاکریم که بر نهاد انقلاب اسلامی جهاد دانشگاهی منت گذارد و توفیق خدمتگزاری به ساحت شریف کلام الله المتین را به ما ارزانی داشت.

به گزارش ایکنا، دکتر سید حمیدرضا طیبی، رییس جهاد دانشگاهی در پیامی به مناسبت سالروز تاسیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور، نوشت؛

قال علی (علیه السلام): ما جالَسَ هذَا القُرآنَ اَحَدٌ الّا قامَ عَنهُ بِزِیادَةٍ اَو نُقصانِ؛ زِیادَةٍ فی هُدًی اَو نُقصانِ مِن عَمًی.
هیچ کس با این قرآن همنشین نشد، مگر آن که، چون از نزد آن برخاست با فزونی و کاستی همراه بود؛ فزونی در هدایت، و کاستی از کوردلی. (نهج البلاغه؛ خطبه ۱۷۶)

در هیاهوی انقلاب دائمی و بالنده در حوزه علم و فناوری، آنچه بشریت را بیش از پیش نسبت به خود متوجه ساخته، ضرورت توجه و اهتمام به معنویت، ارزش‌های راستین جهان‌شمول فطری و نیز اعتقاد به جهانی فرامادی و ازلی‌ست؛ از همین منظر، بحران‌هایی نظیر خشونت و جنگ‌های فراگیر، قحطی، خشکسالی، بی‌پروایی در زمینه مسائل اخلاقی و دست آخر شیوع عالمگیر بیماری کرونا، بیش از گذشته، بر ناکافی بودن علم بشری و دستاورد‌های آن برای ارائه یک حیات طیبه و الگوی زیست انسانی شامل صحه گذارده و ابناء بشر را به معنویت و قدرت ماورایی که از منظر باورمندان به ادیان توحیدی، همان ذات اقدس اله است، معطوف گردانیده است.
قرآن کریم و سنت شریف احمدی(ص) و عترت طاهرینش(علیهم السلام)، منشور ابدی و استوار هدایت بشر، ودیعتی است بس گرانقدر که پاسداشت آن را در وهله نخست ذات حضرت حق (جل و علی) خود تضمین نموده که «و انا له لحافظون»؛ و اینک وظیفه هر مسلمانی است تا در باور و عمل، از ثقلین شریفین پاسداری نماید و حریم‌ش را ارج گذارد.
خدای را شاکریم که بر نهاد انقلاب اسلامی جهاد دانشگاهی منت گذارد و توفیق خدمتگزاری به ساحت شریف کلام الله المتین را به ما ارزانی داشت. هر چند معترفیم که حق پاسداشت این لطف کریمانه الهی را به نیکی به جای نیاورده‌ایم که «ما عرفناه حق معرفته».
به سهم خویش ضمن تبریک سالروز تأسیس نهاد مبارک سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور، برای تمامی همکاران ارجمندی که در شکل‌گیری، تداوم و بالندگی این رویش مبارک نقش‌آفرینی داشته و دارند، سپاسگزاری کرده و دوام توفیقاتشان را از رب رحیم مسألت دارم.

انتهای پیام
captcha