تمام دغدغه دولت در جهت رفع مشکلات اقتصادی است
کد خبر: 4058323
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸
رئیسی:

تمام دغدغه دولت در جهت رفع مشکلات اقتصادی است

رئیس‌جمهور در سفر استانی خود به آذربایجان‌غربی و در جمع مردم مهاباد گفت: تمام دغدغه دولت در جهت رفع مشکلات اقتصادی در همه بخش‌ها به‌ویژه در عرصه تولید، صنعت و اشتغال است که امیدوارم افزایش مبادلات مرزی با فعال‌سازی بازارچه‌های مرزی و ترفیع مطالبات به حق مردم از دستاوردهای این سفر باشد.

ابراهیم رییسی رییس جمهوربه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور، ۳۰ اردیبهشت در مراسم دیدار با اقشار مختلف مردم، ایثارگران و خانواده شهدای مهاباد، اظهار کرد: استان آذربایجان‌غربی در دفاع از کشور و کیان از مرزها نقش بسزایی دارد. این استان در عرصه‌های مختلف خوش درخشیده و نام شهیدان زینت‌بخش این دیار است.

وی افزود: مردم این خطه با مقاومت و ایستادگی دشمن را به زانو درآوردند و در این امتحان و آزمون سربلند شدند، چراکه در مقابل بدخواهان با بصیرت ایستادگی کردند و باید به مردم مهاباد و استان به خاطر این بصیرت و ایستادگی تبریک عرض کرد.

رئیسی بیان کرد: به مردم استان و به‌ویژه شهرستان مهاباد به خاطر مقاومت، بصیرت و ایستادگی‌شان تبریک عرض می‌کنم و شهدایی که این خطه تقدیم انقلاب کرده بزرگترین و بهترین گواه بر ایستادگی و مقاومت این منطقه است. در این استان جمع زیادی از خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان و قریب به ۲۰ هزار شهید وجود دارد و سهم شهرستان مهاباد در دفاع از حریم انقلاب بی‌نظیر بوده و است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه بسیج یک تشکل سیاسی نیست و جریان فراگیری برای همه دلدادگان انقلاب را فارغ از مذهب و قومیت در بر می‌گیرد، گفت: ما در دولت خود را خادم و خدمتگزار مردم می‌دانیم و مسائل شهرستان و خواسته‌های به حق مردم از جمله اقتصاد، اشتغال و معیشت مردم نقطه محوری فعالیت‌های دولت است.

رئیسی بیان کرد: سلامت و صیانت از جان مردم اولویت اول این دولت از ابتدای کرونا تا حال بوده است که با مشارکت خود مردم از ٧٠٠ فوتی به کمتر از ١٠ نفر رسیدیم و نرخ فوتی‌ها را تک رقمی اعلام می‌کنیم. در مسئله اقتصادی هم باید خانواده‌ها همت و مشارکت داشته باشند، چراکه رشد اقتصادی هشت درصد با کمک مردم دور از انتظار نیست و محقق‌ خواهد شد.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: رفع اشتغال و حل مشکلات بیکاری دغدغه اصلی و مسئله محوری دولت سیزدهم محسوب می‌شود و باید از همه ظرفیت‌های استان و شهرستان در جهت رفع بیکاری بهره‌برداری کرد. تولید دانش‌بنیان، فناوری و علم پایه جزو برنامه‌های اصلی است و به کار گماردن دانشجویان تحصیل‌کرده از وظایف ماست؛ بومی‌گزینی و استفاده از نیروهای توانمند و شایسته از دغدغه‌‌ها و تأکیدات اصلی دولت است.

حجت‌الاسلام رئیسی بیان کرد: فعال شدن بازارچه‌های مرزی تهدید نیست و مرز یک فرصت برای تبادلات اقتصادی و تجاری است؛ یکی از کارهای مسئولان استانی و شهرستانی فعال کردن بازارچه‌های مرزی به‌صورت قانونمند و ایجاد اشتغال برای جوانان محسوب می‌شود.

وی گفت: در خصوص جاده‌های مواصلاتی هم دغدغه دولت و پیشنهاد استانداری آذربایجان‌غربی برای تکمیل آن‌هاست و ایجاد یک مرکز درمانی مجهز نیز در دستور کار دولت در این شهرستان قرار دارد که از مصوبات این سفر است.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: خوشبختانه با تلاش نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی، سپاه و بسیج امنیت مطلوب‌ و پایداری در منطقه داریم و رمز توسعه‌یافتگی در عرصه‌های مختلف «حفظ و تحکیم وحدت و انسجام ملی» است؛ اختلاف همه فرصت‌ها را می‌گیرد و همه باید در این مسیر گام برداریم زیرا همه ما مسلمان به دین خدا، قرآن و ائمه معصومین(ع) معتقد هستیم.

وی افزود: تمام دغدغه دولت در جهت رفع مشکلات اقتصادی در همه بخش‌ها به خصوص در عرصه تولید، صنعت و اشتغال است که امیدوارم افزایش مبادلات مرزی با فعال‌سازی بازارچه‌های مرزی و ترفیع مطالبات به حق مردم از دستاوردهای این سفر باشد.

ماموستا عبدالسلام امامی، امام‌جمعه مهاباد هم در ان مراسم بیان کرد: توجه به معیشت مردم و بهبود اوضاع اقتصادی از مطالبات به حق مردم است که باید مورد توجه دولت قرار گیرد.

وی افزود: دولت با فعال کردن توان بالقوه مردم و بازگشایی مرزها و بازارچه‌های مرزی آذربایجان‌غربی زمینه را برای توسعه استان فراهم کند.

ماموستا امامی بیان کرد: یکی دیگر از مطالبات مردم منطقه بهبود وضعیت راه‌ها به خصوص جاده‌های مواصلاتی از جمله محور مهاباد به بوکان و سردشت است که تقاضامندیم مورد توجه دولت قرار گیرد.

وی ادامه داد: مردم منطقه درخواست بازگشایی هرچه زودتر تونل گردنه زنجیران حد فاصل سردشت مهاباد را دارند و باتوجه به هجمه‌های شبکه‌های معاند و بیگانه، درخواست تخصیص بودجه ویژه برای صداو سیمای مرکز مهاباد در جهت مقابله با این هجمه‌ها هستیم.

امام‌جمعه مهاباد تصریح کرد: در آذربایجان‌غربی اقوام و ادیان مختلفی در کنار هم با صلح زندگی می‌کنند و این یک فرصت مغتنمی است که باید برای تحکیم بیش از پیش وحدت تلاش کرد.

انتهای پیام
captcha