جمعی از علمای هند و بنگلادش با آیت‌الله سعیدی دیدار کردند
کد خبر: 4058315
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵

جمعی از علمای هند و بنگلادش با آیت‌الله سعیدی دیدار کردند

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت در دیدار با جمعی از علمای هند و بنگلادش با بیان اینکه رابطه ایران و هند ریشه در عمق تاریخ دارد، گفت: ایران اسلامی همان‌طور که مورد علاقه شما و مردم هند است مورد بغض دشمنان است و ما از این موضع خصمانه دشمنان علیه مسلمانان و ایران نه تنها ناراحت نیستیم بلکه این را نشانه حقانیت خود می‌دانیم.

دیدار جمعی از علمای هند و بنگلادش با آیت‌الله سعیدیبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، تولیت حرم مطهر بانوی کرامت، روز گذشته، 29 اردیبهشت‌ماه در دیدار شاه سیداحمد بخاری، امام‌جمعه و تولیت مسجد جامع دهلی و جمعی از علمای هند و بنگلادش که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار کرد: اهل بیت(ع) درباره قم تعابیری دارند که در رابطه با هیچ جای دیگری این تعابیر نیامده است و آن این است که قم را حرم اهل بیت(ع) و مرکزی برای معارف اهل بیت(ع) دانسته‌اند.

وی با بیان اینکه رابطه ایران و هند ریشه در عمق تاریخ دارد، افزود: رهبر معظم انقلاب درباره هند نگاه و توجه ویژه‌ای دارند و در رابطه با نهضت مردم هند کتابی را تألیف کرده‌اند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت گفت: ایران اسلامی همان‌طور که مورد علاقه شما و مردم هند است مورد بغض دشمنان است و ما از این موضع خصمانه دشمنان علیه مسلمانان و ایران نه تنها ناراحت نیستیم بلکه این را نشانه حقانیت خود می‌دانیم زیرا در قرآن کریم در وصف پیامبر(ص) فرمود که ایشان نسبت به دشمنان با شدت و نسبت به مسلمانان رحیمانه برخورد می‌کرد.

وی با بیان اینکه قرآن می‌فرماید بنده خدا باشید و از دشمنان و طاغوت اجتناب کنید، افزود: وظیفه همه ما و شماست که برای توسعه و تحکیم روابط و حفظ منافع دو کشور براساس اسلام و دین پیامبر اعظم(ص) تلاش کنیم.

سعیدی ادامه داد: دعا وظیفه همه ماست ولی باید همراه با عمل صالح و اقدام باشد و خداوند ما را به جهاد فرا خوانده است تا با تلاش و مجاهدت در راه خدا مناسبات بین خود را تحکیم ببخشیم.

در پایان این دیدار نیز نشان حرم مطهر حضرت معصومه(س) و هدایای متبرک فاطمی از سوی آیت‌الله سعیدی به این هیئت از کشور هند اعطا شد.

انتهای پیام
captcha