برگزاری همزمان دو نمایشگاه کتاب سخت بود، اما راضی هستیم
کد خبر: 4058233
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۱
رئیس نمایشگاه بین‌المللی کتاب به ایکنا گفت:

برگزاری همزمان دو نمایشگاه کتاب سخت بود، اما راضی هستیم

یاسراحمدوند گفت: برگزاری نمایشگاه مجازی در کنار و همزمان با نمایشگاه حضوری کتاب، تحول بزرگی است اما از تجربه‌ای که انجام شد راضی هستیم، البته که بسیار سخت بود. 

رئیس سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

یاسر احمدوند، رئیس سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گفت‌وگو با ایکنا درباره چالش‌های پیش روی اولین نمایشگاه کتاب در زمان مسئولیت او اظهار کرد: امسال بعد از یک وقفه دو ساله و تعطیلی نمایشگاه کتاب به دلیل کرونا، تغییر دولت و فاصله‌ای که ایجاد شده بود، راه‌اندازی مجدد نمایشگاه کتاب تا حدودی کار دشواری بود. به این سختی بخش نمایشگاه مجازی کتاب هم اضافه کنید که تلاش و کار بیشتر و مضاعفی می‌طلبید.

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه همکاران من برای اینکه این دو نمایشگاه در کنار هم به‌خوبی برگزار شود خیلی زحمت کشیدند، اضافه کرد: در مسیر برگزاری سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دستگاه‌های مختلف شهری و ملی هم کمک کردند که نمایشگاه مقبولی داشته باشیم و مردم با دردسر کمتری از نمایشگاه کتاب بازدید و خرید کنند.

احمدوند ضمن اشاره به اینکه خوشبختانه استقبال مردم از نمایشگاه کتاب پس از دو سال وقفه بسیار خوب بوده است، افزود: برنامه‌های فرهنگی هم در این دوره رونق خوبی داشته و از طرف بازدیدکنندگان هم استقبال قابل توجهی شده است. در چند برنامه که خود من حضور داشتم، مردم استقبال خوبی داشتند. یک فضای گرم و صمیمی در نشست‌ها حاکم است. دلیل این استقبال و حال و هوا این است که هم موضوعات خوبی برای نشست‌ها انتخاب شده است و هم مهمان ارزشمندی به این برنامه‌ها دعوت شده‌اند.

وی افزود: مجموعا برآورد من تا به اینجای کار این است که امسال نمایشگاه قابل‌ قبولی را شاهد بودیم. امیدوارم با تجربه امسال بتوانیم ضعف‌ها و نقص‌هایی که وجود دارد را برای نمایشگاه سال آینده جبران کنیم.

رئیس سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در پاسخ به اینکه چگونه ریسک برگزاری همزمان دو نمایشگاه را پذیرفتند؟ اظهار کرد: برداشت ما این بود که اگر قرار است تحولی در نمایشگاه کتاب اتفاق بیفتد، باید سنگ‌بنای آن از همین سال اول دولت گذاشته شود. برگزاری نمایشگاه مجازی در کنار و همزمان با نمایشگاه حضوری کتاب را یک تحول بزرگ می‌دانستیم، برای اینکه بخش فروش نمایشگاه بیشتر به فضای مجازی هدایت شود و از بخش‌های حضوری بیشتر توقع کارهای فرهنگی داشته باشیم.

وی افزود: خوشبختانه با برگزاری نمایشگاه مجازی همزمان با سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، این اتفاق و تغییر آغاز شده است و امیدواریم در سال‌های بعد هم توسعه پیدا کند. از تجربه‌ای که انجام شد راضی هستیم، البته که بسیار سخت بود. 

انتهای پیام
captcha