مسئولیت نمی‌گذارد بنویسم/ امیدوارم دیگر تعطیلی نمایشگاه کتاب را نبینیم
کد خبر: 4057796
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰
یامین‌پور در گفت‌وگو با ایکنا:

مسئولیت نمی‌گذارد بنویسم/ امیدوارم دیگر تعطیلی نمایشگاه کتاب را نبینیم

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در جریان بازدید از سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: متاسفانه دغدغه و مشغله باعث شده که هم از خواندن و هم از نوشتن فاصله گرفتم. در این هشت ماهی که در مسئولیت معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان هستم، فرصت نوشتن نداشتم.

وحید یامین‌پور

وحید یامین‌پور، نویسنده، فعال رسانه‌ای و معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در جریان بازدید از سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا برگزاری نمایشگاه کتاب بعد از دو سال وقفه را اتفاق خوب و روحیه‌بخشی خواند و گفت: خودم از مشتاقان نمایشگاه کتاب بودم و هستم و در تمام سال‌هایی که نمایشگاه کتاب برگزار می‌شد، با اشتیاق حاضر می‌شدم.

یامین‌پور با بیان اینکه اساسا این اتفاق و رویداد برای آن‌هایی که اهل کتاب و مطالعه هستند بسیار روحیه‌بخش و لذت‌بخش است، اضافه کرد: دیدن عناوین جدید و اتفاقات و رویدادهای جدید حوزه کتاب همیشه برای آن‌ها جذاب و شیرین است.

وی با اشاره به عدم برگزاری نمایشگاه کتاب در دو سال گذشته، عنوان کرد: در این دو سال هم از خود نمایشگاه محروم شدیم و هم خود من از اینکه نتوانستم با مخاطبان و خواننده‌های کتاب‌هایم ارتباط مستقیم و رودررو داشته باشم، ناراحت بودم.

یامین‌پور ادامه داد: اینکه بتوانم مستقیم با کسانی که کتاب‌هایم را خوانده‌اند، گفت‌وگو کنم و نظرات آن‌ها را درباره نوشته‌هایم بشنوم، خیلی لذت‌بخش است. خوشبختانه نمایشگاه کتاب بعد از دو سال وقفه دوباره اتفاق افتاد و امیدوارم هیچ‌وقت دیگر تعطیلی نمایشگاه را نبینم.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به چرایی کم‌کاری اخیر خود در حوزه نگارش کتاب عنوان کرد: متاسفانه دغدغه و مشغله باعث شده که هم از خواندن و هم از نوشتن فاصله بگیرم. یعنی الان فرصتم برای این کار خیلی کم است و فراغتی برای نوشتن ندارم.

وی افزود: البته خواندن را تا آنجا که می‌شود بین کارهایم فرصت می‌کنم و لازم هم هست که بخوانم، اما فرصت نوشتن را متاسفانه در این هشت ماهی که در مسئولیت معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان هستم، نداشتم.

یامین‌پور در پایان با بیان اینکه شاید در آینده یک مقدار که کارها روی روال بیفتد بتوانم وقتی هم برای نوشتن اختصاص بدهم، اضافه کرد: موضوع و ایده برای نوشتن فراوان است و حتی یک کتاب نیمه‌کاره دارم اما فرصت تمام کردن آن را ندارم. امیدوارم دستکم بتوانم این کار نیمه‌تمامم را برای نمایشگاه کتاب سال بعد به اتمام برسانم.

لازم به ذکر است که ‌یامین‌پور در جریان بازدید از سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ابتدا در غرفه نشر جمکران حاضر شد و در جشن امضای کتاب «نخل و نارنج» این کتاب را برای هواداران خود امضا کرد. این کتاب در نشر جمکران به چاپ چهل و ششم رسیده است.

وی سپس در نشر معارف کتاب «ماجرای فکر آوینی» را که به چاپ بیست‌وچهارم رسیده است، برای مخاطبان خود امضا کرد.

انتهای پیام
captcha