اصحاب خطابه و ارباب وعظ، آیت‌الله فاطمی‌نیا را الگو قرار دهند
کد خبر: 4057729
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۴
آیت‌الله رشاد:

اصحاب خطابه و ارباب وعظ، آیت‌الله فاطمی‌نیا را الگو قرار دهند

در پی ارتحال آیت‌الله فاطمي‌نیا، پیام تسلیتی از سوی آیت‌الله علی‌اکبر رشاد، ریاست شورای حوزه‌های علمیه استان تهران و رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی صادر شد.

علی اکبر رشاد به گزارش ایکنا، متن پیام آیت‌الله رشاد به مناسبت ارتحال آیت‌الله فاطمی‌نیا به شرح زیر است:

إنا لله وإنا الیه راجعون

با تاسف و تاثر عمیق، مطلع شدیم عالم عامل، خطیب خلیق، واعظ متعظ، حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین، استاد سیدعبدالله فاطمي‌نیا (طاب ثراه) دار فانی را وداع گفته‌اند. ایشان که طی سنوات متمادی از موائد معنوی و معرفتی بزرگان معنا و معرفت معاصر بهره‌ها‌ برده و با مطالعه و مداقه در معارف حیات‌بخش اهل بیت (سلام الله علیهم) ژرفای تعالیم اسلام اصيل را فراچنگ آورده بود، با حضور علمی و اخلاقی ممتد در متن جامعه، به شخصیت معنوی و معرفتی بسیار تاثیرگذاری در پایتخت جمهوری اسلامی بدل شده بود.

فضل علمی و اطلاعات جامع، فضائل اخلاقی و معنویت‌گرایی تواضع و اخلاص سرشار، بیان شیرین و جذاب، لحن نافذ و تاثیرگذار، سرمایه‌ی او در جهت تزکیه‌ نفوس و هدایت معنوی و معرفتی طبقات تحصیل‌کرده بود. شایسته است اصحاب خطابه و ارباب وعظ و نُصح، او را الگوی عمل خویش در سنگر منبر قرار دهند.

پشتیبانی بی‌دریغ او از نهضت حضرت امام خمینی(قده) و حمایت پایدار او از نظام مقدس جمهوری اسلامی، و تاکید بر منویات رهبری انقلاب(دام ظله)، و اهتمام پیوسته‌ او در تبیین معارف اهل بیت(س) مایه‌ دلگرمی و ارتقاء روحیه‌ انقلابی و آرمان‌خواهی، تقویت ایمان و اعتقاد عناصر مؤمن و انقلابی بود.

بي‌شک فقدان اين شخصیت فاضل و بافضيلت موجب خلأ فکری و خسارت فرهنگی فراوان در میان طبقات مختلف، به‌ویژه جامعه‌ نخبگانی خواهد شد. بنده‌ طلبه‌ کمترین به عنوان خادم حوزه‌ عریق و عظیم تهران، از سوی خود و شورا و مرکز مدیریت حوزه، و نیز مدیران و محققان پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه‌ اسلامی، این ضایعه مولمه را به محضر مبارک رهبر معظم انقلاب اسلامی و سایر مراجع عظام تقلید (دام ظلهم)، ارادتمندان و فرزندان سوگوار اين شخصیت خلیق و خدوم تسلیت عرض کرده، از بارگاه بلند باری برای بازماندگانش صبر و سلامت، و برای آن فقید سعید، غفران و حشر با اولیائش را مسئلت دارم. تغمده الله بواسع رحمته، و أسكنه فسيح جنانه.

علی‌اکبر رشاد

رئیس شورای حوزه‌های علمیه استان تهران

انتهای پیام
captcha