کارگاه توانمندسازی طلاب در بندرترکن برگزار شد
کد خبر: 4057370
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰

کارگاه توانمندسازی طلاب در بندرترکن برگزار شد

کارگاه توانمندسازی طلاب شاغل، امین و هجرت، امامان جماعت مدارس با موضوع جهاد تبیین و بیانیه گام دوم انقلاب با حضور مسئولان استانی روز گذشته، 25 اردیبهشت در مجتمع ستاره بندرترکمن برگزار شد.

کارگاه توانمندسازی طلاب در بندر ترکمنبه گزارش ایکنا از گلستان، کارگاه توانمندسازی طلاب شاغل، و طلاب طرح‌های امین و هجرت، امامان جماعت مدارس و اعضای کمیته همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش غرب استان با موضوع جهاد تبیین و بیانیه گام دوم انقلاب با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه، مدیرکل تبلیغات اسلامی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان، رئیس مرکز بزرگ اسلامی، رئیس اداره قرآن عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان امام جمعه‌بندرترکمن، مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌های بندرترکمن و گمیشان‌، معاونین پرورشی آموزش و پرورش شهرستانهای غرب استان روز گذشته، 25 اردیبهشت در مجتمع ستاره ترکمن برگزار شد.

ایمری، مدیر آموزش وپرورش شهرستان ترکمن ضمن خیرمقدم‌گویی گفت: انتظار داریم در کنار آموزش صحیح قرائت قرآن و نماز توسط ائمه جماعات و مربیان قرآن بر فهم و عمل بر مفاهیم قرآنی نیز تأکید شود.

حجت‌الاسلام دیلم رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور در این کارگاه گفت: سواد رسانه‌ای جهاد‌تبیین و گام دوم انقلاب موضوع بسیار مهمی است، لذا ضرورت دارد جهاد تبیین با کار جهادی شبانه‌روزی با همکاری نهادها و ادارات اجرا شود.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی گلستان در ادامه افزود: فرصت ایجاد شده توسط نظام برای حضور  طلاب در مدارس نعمت بزرگی است و باید با جدیت و کار جهادی و به‌دور از سستی و رخوت به تربیت دینی‌ دانش آموزان اقدام کنیم و افسران جنگ نرم باشیم، لذا طلاب با تداوم تبلیغ دین‌، با توکل به خدا و شهامت و قاطعیت‌، حسن خلق، آگاه به مقتضیات زمان باشند.

امام جمعه بندرترکمن‌ در این‌ کارگاه گفت: در دوران دفاع مقدس دشمن به جمهوری اسلامی سیم خاردار نمی‌فروخت اما امروز کشور ما قدرت صادر کردن تجهیزات نظامی را داشته و در همه عرصه‌ها حرف برای گفتن دارد.

 حجت‌الاسلام منصوری با بیان‌اینکه باید مبانی فکری امامین انقلاب تبیین شود، تصریح کرد: ظهور انقلاب اسلامی با نصب بنر و چراغانی‌ کردن معابر اتفاق نیفتاد بلکه انقلابیون با سخنرانی‌ها، جلسات و نشست و برخواست‌های خود مردم را نسبت به مسائل آگاه کردند و انقلاب اتفاق افتاد و برای بقای جمهوری اسلامی هم باید بسترهای فکری و فرهنگی دینی تقویت شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با گلایه از برخی کم‌کاری‌ها در زمینه تبیین انقلاب اسلامی افزود: باید کرسی‌های آزاد اندیشی به معنی واقعی کلمه برگزار شود و در نشست‌ها و جلسات متعدد به تبیین مبانی فکری امامین انقلاب، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی همت گماشته شود و مردم در آن جلسات بتوانند به جواب سؤالات خود برسند و آگاه شوند.

حجت‌الاسلام گرزین گفت: باید برای جهادتبیین و آگاه‌کردن مردم از دستاوردهای انقلاب اسلامی برنامه‌ریزی دقیق صورت گیرد و ادارات آموزش و پرورش با همه امکانات در خدمت جهاد تبیین خواهد بود.

در پایان این جلسه رئیس اداره قرآن عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان یکی از مهم‌ترین مسائل و نیازها امروز جامعه را جهاد تبیین عنوان کرد و گفت: ماهیت، اهداف و خدمات انقلاب و استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی که سه شعار اصلی انقلاب اسلامی بود امروز باید به صورت دقیق به قشر جوان تبیین شود.

حسینی افزود: امروز در بحث تبیین باید برای جوانان و نوجوانان برنامه داشته باشیم و برای تبیین انقلاب باید از مدارس، کانون‌ها، دارالقرآن‌ها‌، خانواده‌ها، مجموعه‌های مدیریتی، مساجد و … شروع کنیم.

انتهای پیام
captcha