تجلیل از دکتر ناصر سیم‌فروش در جشنواره قرآنی هدهد + عکس
کد خبر: 4057153
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۸

تجلیل از دکتر ناصر سیم‌فروش در جشنواره قرآنی هدهد + عکس

در بخشی از مراسم اختتامیه جشنواره قرآنی هدهد از دکتر ناصر سیم‌فروش، مدیر گروه قرآن، عترت و سلامت فرهنگستان علوم پزشکی تجلیل شد.

به گزارش ایکنا، مراسم اختتامیه بیست و ششمین جشنواره قرآنی هدهد ویژه اساتید، دانشجویان و کارکنان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور برگزیدگان این رویداد و جمعی از مسئولان امروز یکشنبه، 25 اردیبهشت‌ماه 1401 در سالن آمفی تئاتر مرکزی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران برگزار شد.

در بخشی از این برنامه از دکتر ناصر سیم‌فروش به دلیل فعالیت‌های قرآنی ارزشمند تجلیل شد. دکتر سیم‌فروش سال 1326 در تهران به دنیا آمد و در سال 1334 وارد دانشکده پزشکی تهران شد و در سال 1359 از آمریکا در رشته جراحی مجاری کلیه فارغ‌التحصیل شد. او جزو چهره‌های ماندگار کشور است. از نکات قابل توجه در مورد دکتر سیم‌فروش این است که دانشجویان این استاد در رشته اورولوژی، در صورت حفظ جزء 30، نمره ویژه‌ای دریافت می‌کنند.

دکتر ناصر سیم‌فروش

رونمایی از قرائت ترتیل دو پزشک

همچنین در این مراسم بعد از تجلیل از برگزیدگان مرحله اول بخش آوایی، از قرائت کل قرآن به روش ترتیل، با صدای دکتر حسین کرمی و دکتر قاسم رضیعی، از پزشکان و قاریان قرآن کریم رونمایی شد.

دکتر حسین کرمی، نفر اول مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران و دارای مدرک فوق تخصص اورولوژی است. او در سخنان کوتاهی گفت: افتخار 50 سال شاگردی در محضر قرآن را دارم که ما حصل آن کسب مقام‌های اول جهانی بوده است، در کنار اینها از استاد عزیزم دکتر سیم‌فروش که همیشه در کنار تمام فعالیت‌های روزانه، یک قرآن جیبی کوچک همراه داشتند تشکر می‌کنم، که برای من درس شد تا سعی کنم هیچ وقت از قرآن جدا نشوم. قرائت ترتیلی که امروز رونمایی می‌شود در شورای عالی قرآن به روایت حفص ضبط شده است. یک ترتیل دیگر نیز به کارشناسی استاد مولایی خواندم که به تأیید ایشان رسید، همچنین این توفیق را داشتم که با الگوگیری از اساتید مسلم قرآنی یک دوره کامل قرائت تحقیق قرآن را نیز داشته باشم.

دکتر حسین کرمی

دکتر قاسم رضیعی نیز که قاری بین‌المللی قرآن و متخصص پزشکی هسته‌ای است، در ادامه گفت: اولین دوره قرائت ترتیل را در سال 76 در ساختمان رادیو در خیابان پانزده خرداد اجرا کردم، از آن ترتیل 15 سال گذشت و بعد شورای عالی قرآن درخواست کرد تا یک دوره ترتیل دیگر را ضبط کنیم که این ترتیل با کارشناسی اساتید آنجا ضبط شد. این ترتیل سال 99 به پایان رسید که همان موقع خدمت عزیزان وزارت بهداشت تقدیم کردم و دوست داشتم که این ترتیل به نام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رقم بخورد.

دکتر قاسم رضیعی

انتهای پیام
captcha