بازدید سفیر رومانی از مجموعه‌های حوزوی و دانشگاهی قم
کد خبر: 4056407
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۷

بازدید سفیر رومانی از مجموعه‌های حوزوی و دانشگاهی قم

سفیر رومانی در ایران در سفری یک روزه به شهر قم با حضور در بارگاه نورانی حضرت فاطمه معصومه(س) از برخی مجموعه‌های حوزوی و دانشگاهی قم بازدید کرد.

میرلا کارمن گرکو سفیر رومانی در ایران

به گزارش ایکنا، میرلا کارمن گرکو، سفیر رومانی در ایران، در سفری یک روزه به شهر قم با حضور در بارگاه نورانی حضرت فاطمه معصومه(س) از برخی مجموعه‌های حوزوی و دانشگاهی قم بازدید کرد.

سفیر رومانی در ایران، 21 اردیبهشت‌ماه با حضور در جامعةالمصطفی العالمیه با رئیس و جمعی از معاونان این مرکز علمی و حوزوی بین‌المللی دیدار و گفت‌وگو کرد.

خانم گرکو با ابراز خرسندی از حضور در جامعةالمصطفی و دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، ابراز کرد: ایران و رومانی امسال، صدوبیستمین سالگرد ارتباطات را جشن می‌گیرند؛ البته روابط علمی و فرهنگی ایران و رومانی از سابقه بسیار طولانی‌تری برخوردار است.

برگزاری هفتمین دوره گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت (ارتدکس رمانی)

وی بخش زیادی از روابط بسیار خوب دو کشور را مرهون ارتباطات علمی دوجانبه دانست و اظهار امیدواری کرد که ارتباطات علمی و دانشگاهی میان دو کشور توسعه بیشتری یابد.

خانم گرکو با تقدیر از خدمات علمی و آموزشی جامعةالمصطفی، ابراز کرد: هفتمین دوره گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت(ارتدکس رومانی) که به همت جامعةالمصطفی و با همکاری مراکز علمی و دینی رومانی برگزار خواهد شد، فرصت خوبی برای گفتگو‌های دوجانبه است و سفارت رومانی در جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در این زمینه همکاری لازم را داشته باشد.

انتهای پیام
captcha