فراگیری آموزش‌های مهارتی برای طلاب الزامی است
کد خبر: 4056406
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۹
رئیس جامعةالمصطفی العالمیه:

فراگیری آموزش‌های مهارتی برای طلاب الزامی است

رئیس جامعةالمصطفی العالمیه گفت: هم‌اکنون، علاوه بر واحد‌های آموزشی مصوب برای طلاب در مقاطع مختلف، آموزش‌های کاربردی ـ مهارتی به عنوان فوق برنامه‌ای الزامی برای طلاب غیرایرانی درنظر گرفته شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه، ۲۱ اردیبهشت در دیدار رئیس و معاونان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در سخنانی به معرفی جامعةالمصطفی پرداخت و گفت: آموزش‌های مهارتی و کاربردی برای جامعةالمصطفی اهمیت زیادی دارد و تلاش شده است این فعالیت‌ها در برنامه‌های آموزشی جامعةالمصطفی در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: هم‌اکنون، 10 واحد در دوره کارشناسی، شش واحد در دوره کارشناسی ارشد و چهار واحد در دوره دکتری، آموزش‌های کاربردی فوق برنامه الزامی به طلاب غیرایرانی ارائه می‌شود تا آنان براساس توانمندی‌های خود، آموزش‌های مهارتی مناسب را فراگیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌عباسی، با اشاره به راه‌اندازی مؤسسه آموزشی مهارتی بیان به همت جامعةالمصطفی، بیان کرد: این مؤسسه با همکاری مؤسسات دارای ظرفیت‌های آموزش کاربردی و مهارتی تلاش می‌کند دوره‌های متنوع آموزشی را برای طلاب جامعةالمصطفی فراهم آورد که امیدواریم در این زمینه، همکاری مناسبی با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور که بالاترین سابقه و توانمندی را در این زمینه دارد، شکل گیرد.

وی، با اشاره به تنوع ملیتی طلاب غیرایرانی جامعةالمصطفی، یادآور شد: درحال حاضر بیش از ۱۳۰ ملیت مختلف در واحد‌های آموزشی جامعةالمصطفی مشغول به تحصیل هستند که این تنوع ملیتی در کشور بی‌نظیر و در جهان کم‌نظیر به شمار می‌آید. همچنین 40 درصد فراگیران جامعةالمصطفی را خواهران تشکیل می‌دهند.

رئیس جامعةالمصطفی، آموزش زبان فارسی به غیرایرانیان را یکی از دستاورد‌های مهم جامعةالمصطفی دانست و اظهار کرد: این خدمت مهم فرهنگی، به اذعان مسئولان کشور، در گسترش جهانی زبان فارسی بی‌سابقه بوده است و ده‌هاهزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم به همت جامعةالمصطفی زبان فارسی را آموخته‌اند که سرمایه بزرگی برای بخش‌های مختلف کشور به شمار می‌آید.

پیگیر راهبرد دیپلماسی مهارت هستیم

در ادامه، غلامحسین حسینی‌نیا، رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در سخنان خود، ابراز کرد: جامعةالمصطفی از جایگاه بسیار ارزشمند و بالایی برخوردار است و امیدواریم بتوانیم در ایفای رسالت مهم این مجموعه همکاری خوبی داشته باشیم.

غلامحسین حسینی‌نیا، رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور

وی، با اشاره به اهتمام سازمان فنی و حرفه‌ای به پیگیری راهبرد دیپلماسی مهارت، ادامه داد: ارائه آموزش‌های مهارتی در مناطق مختلف جهان می‌تواند زمینه مناسبی برای دیگر فعالیت‌های فرهنگی به همراه داشته باشد که امیدواریم با همکاری جامعةالمصطفی، بتوانیم این راهبرد را دنبال کنیم.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، امضای تفاهم‌نامه همکاری با جامعةالمصطفی را گامی مناسب برای گسترش فعالیت‌های این سازمان در عرصه بین‌الملل دانست و اظهار کرد: خوشبختانه، ما در کشور از نظر زیرساخت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای از شرایط بسیار خوبی برخوردار هستیم و آمادگی لازم وجود دارد تا از این ظرفیت‌ها برای همکاری‌های مشترک بهره‌برداری کنیم.

در پایان این نشست، تفاهم‌نامه همکاری میان جامعةالمصطفی و سازمان فنی و حرفه‌ای کشور به امضای رؤسای دو مجموعه رسید.

انتهای پیام
captcha