تأکید آیت‌الله صافی گلپایگانی(ره) درباره عزای عمومی در هشتم شوال
کد خبر: 4056109
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۵
حجت‌الاسلام رفیعی مطرح کرد:

تأکید آیت‌الله صافی گلپایگانی(ره) درباره عزای عمومی در هشتم شوال

رئیس مجتمع آموزش عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی با بیان اینکه بسیاری از علما، مراجع و مردم در واکنش به جنایت وهابیون در هشتم شوال، به ایراد سخنرانی، تألیف کتاب، عزاداری و... پرداختند، گفت: آیت‌الله صافی گلپایگانی تأکید داشتند که این روز، عزای عمومی اعلام شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، رئیس مجتمع آموزش عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، رئیس مجتمع آموزش عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی، 20 اردیبهشت‌ماه در مراسم سوگواری جنایت وهابیون در هشتم شوال، با اشاره به تخریب قبور ائمه بقیع(ع)، اظهار کرد: در آن زمان، 15 نفر از مفتیان وهابی، حکم به تخریب قبور ائمه(ع) دادند، در حالی که قبور بسیاری در سراسر جهان اسلام وجود داشت، ولی به دلیل حاکمیت آل‌سعود، حکم تخریب قبور ائمه(ع) صادر شد.

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی العالمیه افزود: این کار واکنش زیادی در ایران داشت و بسیاری از علما، مراجع و مردم در واکنش به این عمل خبیث، به ایراد سخنرانی، تألیف کتاب، عزاداری و... پرداختند.

امروز از درون وهابیت، علیه وهابیت کتاب می‌نویسند

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه تا امروز، کتاب‌های زیادی در تحلیل و نقد عقاید وهابیت نوشته شده است، بیان کرد: برخی از کسانی که در درون جریان وهابیت و اهل سنت هستند، کتاب‌هایی در نقد وهابیت نوشته‌اند که اهمیت بسیاری دارد.

وی با اشاره به تألیف آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی به نام «وهابیت بر سر دوراهی»، افزود: ایشان در این کتاب، 10 نفر از ناقدان درون وهابیت را نام برده است.

این کارشناس رسانه ملی به ذکر نکاتی پیرامون وقایع تاریخی صدر اسلام پرداخت و بیان کرد: در برخی از این کتاب‌ها، از ساخت قبر برای پیامبر(ص) سخن گفته شده است که به دستور خلیفه دوم مسلمانان، عایشه و بزرگان دیگر انجام شده است. در حالی که هیچ یک از صحابه حکم به شرک ندادند. با این حال، معلوم نیست امثال ابن تیمیه چنین حکمی را بر اساس کدام مبنا صادر کرده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، رئیس مجتمع آموزش عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی ادامه داد: درخواست از امام(ع) اگر هم‌عرض با خدا باشد، شرک به شمار می‌رود، در حالی که اگر از امام معصوم(ع) به اذن خداوند چیزی بخواهیم، شرک نیست.

وی، با اشاره به شبهاتی که در این باره مطرح می‌شود، تصریح کرد: پاسخ‌گویی به این شبهات راحت است، متخصصان و کارشناسان امر باید در این زمینه همت گمارند. همان‌گونه که بر اساس قرآن، پیراهن یوسف(ع)، شفادهنده چشمان نابینای یعقوب بود، ضریح ائمه(ع) نیز متبرک است.

وی بیان کرد: در هشتم شوال، به قبر چهار امام معصوم(ع) اهانت شد و به گفته مرحوم آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی، لازم است این روز، عزای عمومی اعلام شود.

در پایان مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی به ذکر مصائب اهل‌بیت(ع) پرداخت.

انتهای پیام
captcha