قاری مصری: اشتباهم در تلاوت سهوی بود
کد خبر: 4056068
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۳

قاری مصری: اشتباهم در تلاوت سهوی بود

شیخ محمدعلی طاروطی، قاری مصری که اخیرا قرائتی اشتباه را در تلاوت سحرگاهی رادیو قرآن این کشور اجرا کرده بود، اعلام کرد این اشتباه سهوی بوده است.

قاری مصری: اشتباهم در تلاوت سهوی بودبه گزارش ایکنا به نقل از elbalad.news، این قاری مصری پس از تعلیق از تلاوت در رادیو قرآن مصر به خاطر قرائت اشتباه کلمه «رأینَه» در سوره یوسف در گفت‌و‌گویی رسانه‌ای تأکید کرد من در حین قرائت سحرگاهی زمانی که به آیه «فَلَمَّا رَأَيْنَهُ أَكْبَرْنَهُ وَقَطَّعْنَ أَيْدِيَهُنَّ وَقُلْنَ حَاشَ لِلَّهِ مَا هَٰذَا بَشَرًا إِنْ هَٰذَا إِلَّا مَلَكٌ كَرِيمٌ» سوره یوسف رسیدم، رأینَه را به صورت سهوی رأیناه خواندم.

وی ادامه داد: تاکنون حکمی برای تعلیق از تلاوت برایم صادر نشده است؛ اما من هم از مجازات بزرگ‌تر نیستم؛ اما اشتباهم سهوی بود و آمادگی کامل دارم که حتی اگر شیخ محمد حشاد، رئیس اتحادیه قاریان مصر به من بگوید سینه‌خیز پیش او بروم، این کار را انجام دهم.

این قاری مصری همچنین در فیس‌بوک با اشاره به آیه 286 سوره بقره «‌رَبَّنَا لَا تُؤَاخِذْنَا إِنْ نَسِينَا أَوْ أَخْطَأْنَا: پروردگارا، اگر فراموش كرديم يا به خطا رفتيم بر ما مگير‌» نوشت: «خدا را به خاطر نعمت قرآن و ایمان به آن شکر می‌گویم، خدایا ما را به خاطر فراموشی یا اشتباهی که مرتکب می‌شویم، مؤاخذه مکن، خدایا ما را با قرآن بلندمرتبه گردان و آن را نوری در قبرهایمان قرار ده، یا رب العالمین».

بنا به گفته محمد نوار، رئیس رادیو مصر شیخ محمد علی طاروطی به دلیل اشتباهی که در قرائت خود سحرگاه جمعه در رادیو قرآن داشته، فعلاً از تلاوت رادیویی تعلیق شده است.

نوار در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه «آخر النهار» شبکه ماهواره‌ای النهار تأکید کرد: شیخ طاروطی در حال حاضر بازخواست نشده است؛ اما تا زمانی که کارش مورد بررسی و تجدید نظر قرار گیرد از تلاوت قرآن در رادیو تعلیق شده است.

انتهای پیام
captcha