معلم الگوی عملی و اسوه رفتاری برای دانش آموزان است + فیلم
کد خبر: 4054342
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷

معلم الگوی عملی و اسوه رفتاری برای دانش آموزان است + فیلم

معلم قرآن گفت: در نظام تعلیم و تربیت، نقش پرورش اخلاقی و تربیتی استاد و معلم به‌عنوان الگوی عملی و اسوه رفتاری، گفتاری و اخلاقی از اهمیت بالایی برخوردار است.

گفتگوی ایکنا اردبیل با معلم پیشکسوت قرآنی + مصاحبهبه گزارش ایکنا از اردبیل، به بهانه فرا رسیدن هفته بزرگداشت مقام معلم، با معلم پیشکسوت قرآن که آموزش‌های تخصصی را به کلاس‌های درس عمومی می‌آورد، به گفت‌وگو نشستیم.

فرهاد رنجبر، معلم قرآن است که بیش از ۴۰ سال در عرصه آموزش قرآن خدمت‌رسانی کرده و به‌ دلیل علاقه شخصی به قرآن و فعالیت تخصصی در این حوزه به آموزش‌های عمومی روخوانی و روان‌خوانی قرآن در کلاس‌های درس خود اکتفا نمی‌کند و معتقد است باید برای دانش‌آموزانی که استعدادهای ویژه‌ای در زمینه قرآنی دارند آموزش‌های تخصصی نیز ارائه شود.

وی ادامه داد: معلم با روح و روان شاگردانش سروکار دارد و در فرآیند تعلیم و تربیت تمام صفات، حالات نفسانی و اخلاقی را به شاگردان منتقل می‌کند.

رنجبر تاکید کرد: در نظام تعلیم و تربیت، نقش پرورش اخلاقی و تربیتی استاد و معلم به‌عنوان الگوی عملی و اسوه رفتاری، گفتاری و اخلاقی از اهمیت بالایی برخوردار است.

این معلم پیشکسوت قرآن، خاطر نشان کرد: یک معلم قرآن با توجه به اینکه منبع تدریسش آیات کلام وحی است باید از مفاهیم و تفاسیر آیات و مراجعه به قصص قرآنی در امر تربیت اخلاقی شاگردان استفاده کند که این شیوه بر اساس رده سنی قرآن آموزان به روش‌های مختلف قابل تدریس است.

وی بیان کرد: قرآن کریم کلام بی‌نظیر خداست و تنها مخاطب خدا نیز انسان است، انسانی که روح الهی دارد و از طرفی قرآن نور و کلامش هدایت است و آنچه که ما را به حقایق قرآنی نائل می‌کند، در درجه اول انس با قرآن کریم و در مرحله بعد تدبر در آیات این کلام وحیانی است.

دبیر خبر: ابراهیم عزیززاده
انتهای پیام
captcha