کشت و صنعت مغان قابلیت تامین محصولات کشاورزی جمهوری آذربایجان را دارد
کد خبر: 4053450
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲

کشت و صنعت مغان قابلیت تامین محصولات کشاورزی جمهوری آذربایجان را دارد

رئیس هیئت مدیره کشت و صنعت مغان گفت: کشت و صنعت مغان و سایر شرکت‌های وطنی با تولیدات متنوع و محصولات با کیفیت می‌توانند به نحو احسن و شایسته بازار 250 میلیون نفری کشورهای حوزه قفقاز را پوشش دهند.

کشت و صنعت مغانبه گزارش ایکنا از اردبیل، قاسم محمدی، رئیس هیئت مدیره کشت و صنعت مغان، هشتم اردیبهشت‌ماه، ضمن اعلام این خبر در اردبیل، اظهار کرد: رشد حجم مبادلات و تراز تجاری و ایجاد انگیزه مضاعف برای سرمایه‌گذاران حاصل اتصال راه‌آهن پارس‌آباد مغان به ایمیشلی جمهوری آذربایجان خواهد بود.

وی، اتصال راه‌آهن پارس‌آباد به ایمیشلی جمهوری آذربایجان به شکل بارانداز ریلی را فرصت جدیدی برای تعمیق روابط و گسترش مناسبات با کشورهای همسایه دانست و گفت: تاسیس پارک صنایع مشترک، ایجاد مشاغل جدید، افزایش میزان تردد مسافر و گردشگر بین دو کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان از جمله اتفاقات خوبی است که تحقق پیدا خواهد کرد.

محمدی، رشد تراز تجاری و رشد حجم مبادلات بین دو کشور را زمینه ساز علاقه‌مندی و انگیزه مضاعف برای سرمایه‌گذاران و فعالین اقتصادی عنوان کرد و افزود: کشت و صنعت مغان و سایر شرکت‌های وطنی با تولیدات متنوع و محصولات با کیفیت می‌توانند به نحو احسن و شایسته بازار 250 میلیون نفری کشورهای حوزه قفقاز را پوشش دهند که این موضوع برای ارزآوری و رونق اقتصاد استان اردبیل و کشور بسیار حائز اهمیت است.

رئیس هیئت مدیره کشت و صنعت مغان گفت: اهمیت به تولیدات محصولات کشاورزی در استان یکی از اولویت‌های اساسی و مهم است که به همین منظور تاکنون برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام یافته و این تلاش‌ها بایستی به نحوی باشد که شاهد رفع مشکلات استان و کشور در توسعه محصولات کشاورزی باشیم.

محمدی بیان کرد: برنامه‌ریزی در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و اتخاذ تصمیمات اساسی در این زمینه ما را در تحقق اهداف مورد نظر رهنمون می‌شود که امیدواریم با تلاش‌های به عمل آمده و رفع مشکلات اساسی استان تصمیمات اساسی در این زمینه اتخاذ شود که به نوبه خود بسیار مهم و حائز اهمیت است.

انتهای پیام
captcha