روز قدس؛ روز رسوایی صهیونیسم و میراث ماندگار امام(ره)
کد خبر: 4053039
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶
رایزن فرهنگی ایران در پاکستان نوشت:

روز قدس؛ روز رسوایی صهیونیسم و میراث ماندگار امام(ره)

رایزن فرهنگی سفارت ایران در پاکستان در یادداشتی روز جهانی قدس را میراث ماندگار بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران و بیانگر جهان‌بینی خاص ایشان دانست و نوشت: برگزاری روز جهانی قدس در اقصی نقاط جهان رسوایی تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی و حامیان آن از جمله آمریکا را رقم می‌زند.

روز قدس؛ روز رسوایی صهیونیسم و میراث ماندگار امام(ره)به گزارش ایکنا، احسان خزاعی، رایزن فرهنگی ایران در پاکستان طی یادداشتی در آستانه روز جهانی قدس با عنوان «فلسطین پاره تن اسلام است» که در مطبوعات پاکستان منتشر شد، نوشت: آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با دوراندیشی و جهان‌بینی خاص بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی به عنوان روز جهانی قدس نامیده شده است. روز قدس میراث ماندگار و از مهم‌ترین یادگارهای ارزشمند امام راحل (ره) است.

وی افزود: برگزاری روز قدس نشان دهنده تقابل حق و باطل و صف‌آرایی عدالت در مقابل ظلم و جور است. این جمله یادگار حضرت امام خمینی(ره) که «فلسطین پاره تن اسلام است» از این جهت بود که در مقاطعی از زمان مسئله فلسطین به فراموشی سپرده شده بود و به برکت نگاه سیاسی حضرت امام این موضوع یادآوری و زنده شد.

رایزن فرهنگی کشورمان اظهار کرد: این روز فقط روز فلسطین نیست بلکه روز امت اسلامی است، لذا سال‌هاست که مسئله قدس و فلسطین در کنار روزه‌داری ماه مبارک رمضان به مهم‌ترین دغدغه جهان اسلام مبدل شده است. روز قدس روزی است که همه جهان اسلام و همه دنیا یک صدا فریاد انزجار از رژیم غاصب صهیونیستی را سر داده و برای آزادی قدس شریف بار دیگر هم‌پیمان می‌شوند.

وی افزود: امروز بعد از گذشت بیش از چهل سال از اقدام هوشمندانه حضرت امام خمینی(ره) در تعیین روز قدس به عنوان اولین قبله مسلمین، فریاد حق‌طلبی مردم فلسطین و همه مظلومان عالم به گوش جهانیان و آزاداندیشان رسیده و حقانیت مردم مظلوم فلسطین در مقابل تروریسم دولتی صهیونیستی به حمایت آمریکا بر همه جهانیان آشکار شده است.

احسان خزاعی گفت: ما نیز در کنار مردم دوست و برادر پاکستان که براساس رهنمودهای محمدعلی جناح، بنیانگذار فقید این کشور و نیز افکار اقبال لاهوری، هیچ‌گاه رژیم صهیونیستی را به رسمیت نشناختند، با نزدیک شدن به این یوم الله اقدامات جنایت بار رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی و همچنین حمایت حامیان غربی و عربی آنان را محکوم کرده و حمایت و همبستگی خود را از مسلمانان بی‌دفاع این سرزمین اشغالی اعلام می‌داریم.

ملت مسلمان پاکستان طی روزهای اخیر با برگزاری تظاهرات گسترده در شهرهای مختلف این کشور تعرض نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی و سرکوب نمازگزاران بی‌دفاع فلسطینی را محکوم کرده‌اند و همانند سال‌های گذشته در آخرین روز جمعه ماه مبارک رمضان راهپیمایی‌های باشکوه روز جهانی قدس با حضور احزاب سیاسی و مذهبی پاکستان که تجلی وحدت مسلمین این کشور همسایه است، در سراسر پاکستان برگزار می‌شود.

مقامات پاکستانی از جمله نخست وزیر و وزارت امور خارجه این کشور نیز در روزهای اخیر طی پیام و بیانیه‌هایی یورش نظامیان اشغالگر صهیونیست به مسجدالاقصی را محکوم کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha