اجرای طرح سنجش نرخ کیفیت کالا در استان اردبیل
کد خبر: 4049763
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳

اجرای طرح سنجش نرخ کیفیت کالا در استان اردبیل

مدیرکل اداره استاندارد استان اردبیل، از اجرای طرح سنجش نرخ کیفیت کالا در استان اردبیل خبر داد و گفت: اجرای این طرح هرسال در مراکز استان‌ها اجرا خواهد شد.

هاشم علایی اداره استاندارد اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، هاشم علایی، مدیرکل اداره استاندارد اردبیل، ۲۷ فروردین‌ماه، در جلسه کمیته فنی اردبیل، از آغاز طرح ملی سنجش نرخ کیفیت کالاهای مشمول استاندارد اجباری در این استان خبر داد.

وی افزود: سازمان ملی استاندارد ایران به استناد بند ۱۸ از ماده ۷ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد سالانه نرخ رشد کیفیت محصولات اعم از کالا و خدمات با بهره‌گیری از معیارها و شاخص‌های معتبر را انداره‌گیری می‌کند و گزارش نتایج حاصل از ارزیابی به مراجع ذی‌ربط و جامعه ارائه می‌شود و به منظور تحقق این وظیفه قانونی هرسال این طرح در مراکز استان‌ها  اجرا خواهد شد.

علایی ادامه داد: دامنه طرح فوق، ۴۰ گروه کالایی شامل فرآورده‌هایی از صنایع  غذایی، غیر فلزی و فلزی، از شبکه توزیع در برندهای مختلف را در برمی‌گیرد و سنجش رضایتمندی مردم در این طرح مد نظر است که با تکمیل پرسشنامه های ابلاغی از سوی سازمان، نظرات مصرف‌کنندگان و مشتریان فروشگاه‌های منتخب در مراکز استان توسط کارشناسان این اداره کل اخذ، تحلیل و جمع‌بندی می‌شود.

مدیرکل اداره استاندارد استان اردبیل، افزود: امیدواریم بازخورد این طرح در سال 1401 منجر به ارتقای کیفیت محصولات تولیدی و توسعه صادارات غیرنفتی کشور شود.

علایی تصریح کرد: در تلاش هستیم برای ارتقای کیفیت تولیدات برنامه‌ریزی‌های اساسی داشته باشیم و با انجام اقدامات لازم در این زمینه مشکلات و موانع موجود را برطرف کنیم که این موضوع به نوبه خود حائز اهمیت و اساسی است.

انتهای پیام
captcha