مسابقات قرآن الجزایر دهه آخر رمضان برگزار می‌شود
کد خبر: 4048975
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۶

مسابقات قرآن الجزایر دهه آخر رمضان برگزار می‌شود

وزارت امور دینی و اوقاف الجزایر مسابقات سراسری قرآن کریم در دهه آخر رمضان با حضور نمایندگان استان‌های مختلف این کشور برگزار می‌کند.

برگزاری مسابقات سراسری قرآن الجزایر در دهه آخر رمضانبه گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری الجزایر، مسعود میاد، مدیر بخش آموزش قرآنی وزارت امور دینی و اوقاف الجزایر در این باره گفت: مرحله استانی مسابقات قرآن الجزایر به منظور مشارکت نمایندگان برتر استان‌ها در مسابقات ملی قرآن کریم آغاز شده است.

وی افزود: این مسابقات در 58 استان الجزایر در رشته حفظ قرآن برگزار شده است و برترین‌های استانی در مسابقات سراسری که به صورت غیر حضوری و از راه دور در دهه آخر ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود، حضور خواهند یافت.

میاد تصریح کرد: آخرین مهلت شرکت در این رقابت‌ها 15 آوریل(26 فروردین‌ماه) است و هر استان دو نفر را برای مشارکت در مسابقات سراسری معرفی خواهد کرد.

به گفته وی مراسم اعلام نتایج مسابقات سراسری قرآن و تجلیل از برگزیدگان شب 27 رمضان برگزار خواهد شد و برترین‌ها جوایزی دریافت خواهند کرد.

گفتنی است؛ پیش از این الجزایر مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن را نیز در ماه رمضان برگزار می‌کرد؛ اما با تصمیم شورای هماهنگی مسابقات بین‌المللی قرآن که بیش از 14 کشور عضو آن هستند، زمان برگزاری این رقابت‌ها تغییر کرد و به ماه رجب و سالروز بزرگداشت واقعه اسراء و معراج پیامبر(ص) موکول شد.

انتهای پیام
captcha