تأکید رئیس جمهور سوریه بر نقش نهادهای دینی در مواجهه با تهاجم فکری
کد خبر: 4048751
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۴

تأکید رئیس جمهور سوریه بر نقش نهادهای دینی در مواجهه با تهاجم فکری

رئیس جمهور سوریه در استقبال از جمعی از علمای دین اسلام در دمشق درباره نقش نهاد دینی و مفاهیم و اصطلاحاتی سخن گفت که با مفاهیمی که با ایمان در تضاد است، مطرح می‌‌‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از سانا، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه شامگاه دوشنبه از هیئی از علمای برجسته مسلمان به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان در دمشق و در حضور محمد عبدالستار السید وزیر اوقاف این کشور استقبال کرد.

در این نشست بحث بر سر نقش نهاد دینی و مفاهیم و اصطلاحاتی بود که گاه برخی با مفاهیمی که با ایمان در تضاد است، مطرح می‌‌کنند و اهمیت این که علمای دین اصطلاح‌‌ها را به گونه‌ای بکار برند که با ذات و اهداف دین سازگار باشد.

در این زمینه، رئیس جمهور سوریه با اشاره به مفهوم صحیح اصطلاحات تجدید و اصلاح دینی، تأکید کرد که علمای نهاد دینی در سوریه مراحل مهمی را در توسعه این نهاد و اصلاح باورهای غلطی که در دوره‌های طولانی در علما رخنه کرده بود، پشت سر گذاشته‌اند که این امر به طور مستقیم به اصلاح جامعه کمک کرده است.
او تاکید کرد: مفهوم عمیق اصطلاح تجدید به توانایی ما در کاوش عمیق در دین از طریق علم بستگی دارد، بر اساس این اصل که قرآن کریم برای همه اعصار و شرایط است، بستگی دارد.

اسد همچنین در خصوص اصل شورا با توجه به ضرورت ارائه اندیشه‌های گسترده‌تری که به نفع همه ملت و جامعه باشد، بر اهمیت بازگشت به معارف دین که از جانب خداوند نازل شده است و بازگشت به مبدأ اولیه تشریع یعنی قرآن کریم و حدیث شریف نبوی تاکید کردند.
رئیس جمهور سوریه گفت: نهادهای دینی در جهان اسلام از نظر عقیدتی با چالش‌های بزرگ و بسیار سریعی روبه رو هستند، به ویژه در مواجهه با تهاجم فکری و از این رو این نهادها نیازمند استفاده از ابزارها و محورهای موازی یعنی تربیت و اخلاق، آداب و رسوم و سنت‌ها و فرضیه‌ها هستند تا بتوانند به افکار سمی را که در معرض آن قرار دارند، ضربه بزنند.

علما هم در این دیدار در مورد پیشرفت عظیمی که نهاد دینی سوریه در همه بخش‌ها، بسترها و علمای خود شاهد آن بوده است، با روشی که رئیس جمهور سوریه در دیدارهای مکرر خود با علما برای حفظ اعتدال اسلام ترسیم کرده است و همچنین به منظور حفظ جایگاه سوریه به عنوان چراغ تمدنی که ارزش‌های اسلام و رحمت آن بر جهانیان از آن تابیده می‌شود.

انتهای پیام
captcha