کشف و امحای 6175 کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی آلوده و غیربهداشتی در اردبیل
کد خبر: 4046904
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰

کشف و امحای 6175 کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی آلوده و غیربهداشتی در اردبیل

مدیرکل اداره دامپزشکی استان اردبیل، از کشف و امحای 6175 کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی آلوده، غیر بهداشتی و تاریخ منقضی و معرفی 99 متخلف حوزه سلامت و امنیت غذایی به مراجع قضایی دریک ماه گذشته خبر داد.

کشف فرآورده های خام دامیبه گزارش ایکنا از اردبیل، بهلول تکلوی، مدیرکل اداره دامپزشکی استان اردبیل، ۱۶ فروردین‌ماه، در جمع خبرنگاران در اردبیل، اظهار کرد: 28 اکیپ نظارت بهداشتی دامپزشکی به صورت شبانه‌روزی در اجرای این طرح مشارکت دارند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و افزایش مصرف فرآورده‌های خام دامی در این ایام طرح تشدید نظارت بهداشتی تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه می‌یابد و کارشناسان و بازرسان بهداشتی دامپزشکی با حضور در نقاط مختلف استان به صورت تمام وقت در راستای تامین و تضمین سلامت موادغذایی و کنترل فرایند تولید، توزیع و استحصال فراورده های خام دامی اقدام می‌کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل، افزود: نزدیک به 3000 مرکز تولید، توزیع و استحصال فراورده های خام دامی در استان فعالیت می‌کنند و از ابتدای اجرای این طرح که از 14 اسفند ماه سال گذشته شروع شده در طول مدت یک ماه بیش از 5835 مورد از این مراکز بازدید بهداشتی انجام شده است.

این مقام مسئول دامپزشکی استان اردبیل، خاطرنشان کرد: محوری ترین فعالیت‌های دامپزشکی در حوزه نظارت بر بهداشت عمومی و امنیت غذایی مردم انجام می‌گیرد و در بحث زیرساخت‌ها دامپزشکی یکی از ارگان‌های تاثیر گذار جامعه است که متاسفانه فعالیت آن در دید عموم نبوده و مستقیما نمود بیرونی در جامعه ندارد.

تکلوی ادامه داد: یکی از حوزه‌های فعالیت دامپزشکی در زمینه بهداشت عمومی، نظارت بهداشتی بر کشتارگاهها ی دام و طیور است که در طول اجرای این طرح 19157 راس دام سبک و 4379 راس دام سنگین در کشتارگاه‌های صنعتی و سنتی دام استان تحت نظارت و زیر نظر بازرسان بهداشتی دامپزشکی کشتار و پس از طی پروسه بهداشتی وارد بازار مصرف شده است.

مدیرکل اداره دامپزشکی استان اردبیل، افزود: در طول اجرای این طرح همچنین دو میلیون و 218 هزارو 987 قطعه طیور در کشتارگاه‌های صنعتی طیور استان تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی کشتار و وارد چرخه مصرف شده است.

به گفته تکلوی، در حال حاضر 4 باب کشتارگاه صنعتی دام 5 باب کشتارگاه سنتی دام و نیز 4 باب کشتارگاه صنعتی طیور تحت نظارت این اداره کل در استان مشغول فعالیت و خدمات رسانی هستند و با افتتاح کشتارگاه صنعتی دام شهرستان سرعین که با پیشرفت فیزیکی بالای 90 درصد در حال تکمیل و راه اندازی است تعداد کشتارگاههای صنعتی دام استان به 5 باب می‌رسد.

انتهای پیام
captcha