تلاش برای جذب معلمان قرآن در آموزش و پرورش
کد خبر: 4045426
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۲
عسکری در پاسخ به ایکنا مطرح کرد:

تلاش برای جذب معلمان قرآن در آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش فارس درباره وضعیت استخدام معلمان قرآنی که از آزمون سال گذشته جامانده‌اند، گفت: بحمد الهی دولت مردمی به این قضیه اهتمام جدی داشت و بحث جذب هم صورت گرفته است و در آینده نیز امیدواریم بتوانیم باز هم بحث جذب معلمان قرآن را دنبال کنیم و برای این قضیه تلاش خواهیم کرد.

محمدخلیل عسکری، مدیر کل آموزش و پرورش فارس به گزارش ایکنا از فارس، محمدخلیل عسکری، مدیر کل آموزش و پرورش فارس امروز، ۸ فروردین ماه در نشست خبری که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در استانداری برگزار شد، در پاسخ به خبرنگار ایکنا و دغدغه‌های وی گفت: خبرنگاران زبان گویای مردم هستند و باید خواسته‌های آنان را بشنویم و دنبال کنیم.

 وی با بیان اینکه رسانه یکی از چهار ارکان تربیت است، رسانه را بازوی آموزش و پرورش دانست و افزود: همچنین از همه مردم دعوت می‌کنیم در فرایند تربیت مشارکت کنند و صاحب‌نظران، اساتید حوزه، دانشگاهیان، نخبگان و فعالان سیاسی، اجتماعی و خانواده در فرایند آموزش و پرورش شرکت کنند و نظرات خود را بگویند.

عسکری در خصوص بحث انتصابات مدیران در اداره‌کل آموزش و پرورش فارس گفت: آموزش و پرورش متعلق به همه است و چتر آن به وسعت انقلاب گسترده است که باید از همه ظرفیت‌ها استفاده شود اما در انتصاب نیروها یک شاخص‌هایی داریم و در تلاش هستیم آموزش و پرورشی در تراز انقلاب ایجاد شود و حتماً در راستای شعار و سیاست‌های دولت تغییرات را انجام می‌دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس با یادآوری اینکه برای سال آینده میزبان اجلاسیه سراسری نماز هستیم، افزود: برای توسعه قرآن به دنبال این هستیم که مسابقات پنجگانه دانش‌آموزان را افزایش دهیم و اگر سال آینده  شرایط کرونا اجازه داد قرآن را تا مرکز روستاها ببریم.

وی در خصوص دیگر درخواست خبرنگار ایکنا درباره وضعیت استخدام معلمان قرآنی که از آزمون سال گذشته جامانده‌اند نیز گفت: بحمد الهی دولت مردمی به این قضیه اهتمام جدی داشت و بحث جذب هم صورت گرفته است و در آینده نیز امیدواریم بتوانیم باز هم بحث جذب معلمان قرآن را دنبال کنیم و برای این قضیه تلاش خواهیم کرد.

عسکری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در بحث مسائل مربوط به مدارس و مناطق گرمسیری در طول 10 سال گذشته یک ریال سرانه به حساب مدارس واریز نشد اما امسال فقط در حوزه سرانه دانش‌آموزی در طول این سه ماه  بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان واریز کردیم، افزود: با معاونت تربیت بدنی وزیر تفاهم‌نامه  ۲۰ میلیارد تومانی امضا شد که این بودجه به حوزه تربیت بدنی برای مدارس دخترانه در مناطق محروم تخصیص پیدا کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین با یادآوری اینکه امسال ۱۳۲۵ مدرسه تحت پوشش ستاد اسکان نوروزی قرار گرفتند، اظهار کرد: نوروز امسال تخفیفی که برای فرهنگیان قائل می‌شدیم به خانواده‌ های دارای  دانش آموز نیز ارائه دادیم که این کار در استان فارس به عنوان نخستین استان انجام شد.

وی با تصریح اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و سند تربیت، بیانیه گام دوم انقلاب و  برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی را به عنوان محور کار خود در آموزش و پرورش قرار داده‌ایم، گفت: در عرصه تربیت عناصر متعددی دخیل هستند و اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیازمند راه‎اندازی یک قرارگاه تربیتی بود پس  کارشناسان مختلف را دعوت کردیم و هیئت اندیشه‌ورز اسناد بالادستی را تشکیل دادیم و جلسات آموزشی هر هفته برای کل شورای معاونین استان هم برگزار می‌کنیم تا بحث سند تحول بنیادین به یک جامعه‌پردازی خوب برسد؛ همچنین  استان فارس به عنوان استان نمونه و پایلوت برای اجرای سند تحول بنیادین انتخاب شده است؛ معتقدیم اجرای سند تحول بنیادین نیاز به عزم همگانی دارد.

عسکری با ذکر این نکته که استان فارس  به عنوان اولین و بزرگترین استان از نظر تعداد ادارات آموزش و پرورش در کشور است، گفت: سیاست این دولت و وزارت‌خانه و اهتمام  اداره‌کل آموزش و پرورش استان فارس  بر توسعه مدارس هیئت امنایی است که مدارس هیئت امنایی از نقاط برخوردار شهر به سمت نقاط حاشیه شهر و نقاط محروم خواهد رفت و این سیاست در راستای عدالت تربیتی اتخاذ خواهد شد.

وی در ادامه با یادآوری اینکه در سال ۱۴۰۰ ، برای ۵۸۲۸ نفر  حکم کارگزینی صادر شد و به استخدام آموزش و پرورش در آمدند، اظهار کرد: اخیرا  ۳۷۰ نفر مربیان طرح امین و مربیان قرآنی در آموزش و پرورش جذب شدند که از ابتدای مهرماه ۱۴۰۱ در کلاس درس حضور پیدا می‌کنند.

عسکری با تأکید بر اینکه یکی از اولویت‌های اصلی ما در سال جدید اجرایی کردن شعار سال است، بیان کرد: آموزش و پرورش بزرگترین کارخانه مولد سرمایه و نیروی انسانی است و تمام تلاشمان این است در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری هم در تربیت نیروی انسانی در دانشگاه فرهنگیان و هم در حوزه دانش‌آموزی با راهبردهای جدید جلو برویم.

وی با بیان اینکه توسعه پژوهشکده معلم و پژوهشسراهای دانش آموزی یکی از محوری‌ترین برنامه‌های دانش بنیان ماست، گفت: در خصوص بحث اشتغال‌آفرین، ما توسعه متوازن را مورد بازنگری قرار دادیم و توسعه هنرستان‌ها و آموزش طرح‌های مهارتی در هنرستان‌ها تمامی بخش‌های مدارس را در برنامه‌ریزی خود داریم.

عسکری با تصریح اینکه  آموزش و پرورش در ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ مصمم است که  آموزش را به صورت حضوری انجام دهد، گفت: ما نه تنها از نظر آموزش بلکه از نظر مسائل اجتماعی نیز آسیب‌های جدی در دوران کرونا دیدیم  و افت آموزشی شدید داشتیم البته برای خط قرمز ما سلامتی دانش‌آموز و معلم است اما با بررسی‌ها متوجه شدیم که در این مدت مهارت‌های زندگی و ارتباطاتی دانش‌آموزان آسیب جدی دید و یادگیری دچار افت شد.

وی در پایان با بیان اینکه تابع دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌های ستاد مدیریت کرونا هستیم، گفت: از دانش‌آموزان برای آموزش حضوری از 14 فروردین‌ماه دعوت می‌کنیم البته تهویه مناسب و استفاده از ماسک دو اصل در بازگشایی مدارس است که اگر رعایت شود کارشناسان اعلام کردند اجازه بازگشایی مدارس را خواهیم داشت.

انتهای پیام
captcha