تولید دانش‌بنیان موتور محرک اقتصاد کشور است
کد خبر: 4045227
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۳

تولید دانش‌بنیان موتور محرک اقتصاد کشور است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل، تولید دانش‌بنیان را موتور محرک اقتصاد کشور عنوان کرد و گفت: تلاش می‌کنیم در شورای برنامه‌ریزی، اشتغال و تسهیل استان با نگاه دانش‌بنیان از طرح‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی حمایت کنیم.

داود شایقی برنامه و بودجه اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، داود شایقی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل، هفتم فروردین‌ماه، در جمع خبرنگاران در اردبیل، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر با محور تولید پیام‌های نوروزی خودشان را مطرح کردند تا این پیام‌ها در سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها مورد توجه قرار گرفته و مبنای رشد و توسعه کشور باشد.

وی افزود: در تحولات اقتصادی کنونی و در تعریف مرز علوم و فنون جدید توجه به فناوری‌های نوین و دانش‌بنیان در ابعاد مختلف عنصر تحرک و تحول اقتصادی است که با همین رویکرد سال ۱۴۰۱ از سوی مقام معظم رهبری سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی نامگذاری شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: در سال جاری به تناسب رویکردهای ملی ما نیز در استان اردبیل تلاش می‌کنیم تا در شورای برنامه‌ریزی، اشتغال و تسهیل استان با نگاه دانش‌بنیان از طرح‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی حمایت کرده و فرصت باروری این حوزه را فراهم کنیم.

شایقی افزود: همچنین در این زمینه تلاش خواهیم کرد از ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز علمی و فناوری استفاده کرده و اقدامات موثری را با تاکید استاندار اردبیل و مدیران دستگاه‌های اجرایی انجام دهیم.

وی اظهار کرد: در نخستین جلسه شورای برنامه‌ریزی در سال جاری سعی خواهد شد به تناسب شعار سال هدف گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها را به  نحوی انجام دهیم تا در پایان سال اهداف توسعه دانش‌بنیان و اشتغال موثر در این بخش تحقق یافته و بتوان از فرصت‌های به دست آمده در توانمندی‌های عرصه تولید و اشتغال استفاده کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: انتظار می‌رود با تاکید بر شعار سال هم در بحث افزایش سرانه درآمد مردم و هم ارتقای تولید ناخالص استان گام‌های اساسی و موثری برداشته شود.

انتهای پیام
captcha