طراحی دقیق در حوزه فرهنگ از مساجد آغاز شود
کد خبر: 4038715
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲

طراحی دقیق در حوزه فرهنگ از مساجد آغاز شود

قائم مقام «بنیاد هدایت» طراحی فرهنگی طبق زیست‌بوم مناطق را نیازمند حضور جدی امامان محله با موضوع مساجد عنوان کرد و افزود: برنامه‌ریزی و طراحی دقیق در حوزه فرهنگ باید از مساجد آغاز شود.

رضا غلامی قائم مقام بنیاد هدایتبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا غلامی، قائم مقام بنیاد هدایت، پنجم اسفندماه در نشست با رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان اردبیل، اظهار کرد: مسجد پایگاه و مبدأ اصلی تمدن‌سازی در جامعه اسلامی بوده و امام محله موفق باید دارای انگیزه، اطلاعات و مهارت بالایی بوده و متولیان امور فرهنگی از جمله سازمان تبلیغات اسلامی نیز در راستای رفع موانع فعالیت‌های آنان تلاش کنند که در این صورت محلات توانمند شده و آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد.

قائم‌مقام بنیاد هدایت طراحی فرهنگی طبق زیست‌بوم مناطق را نیازمند حضور جدی امامان محله با موضوع مساجد عنوان کرد و افزود: برنامه‌ریزی و طراحی دقیق در حوزه فرهنگ باید از مساجد آغاز شود و امامان محله با حضور مستمر و مؤثر خود این برنامه‌ها را طبق تقسیم‌بندی و تشکیل کارگروه‌های تخصصی اجرا کند.

وی امام محله را فرمانده میدان فرهنگی عنوان کرد و گفت: برای موفقیت در حوزه‌های مختلف اجتماعی، خانوادگی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، باید مساجد نقطه آغاز تحولات باشد چنان‌که انقلاب اسلامی نیز از مساجد شکل گرفت و به ثمر نشست.

غلامی با تأکید بر ضرورت مردمی‌سازی فعالیت‌ها در امور فرهنگی و تبلیغی گفت: بسیج ظرفیت‌های مردمی و استفاده از نیروها و پتانسیل‌های مردمی، حرکت تحولی را در مسیر فعالیت‌های اجتماعی رقم می‌زند لذا تعامل و هم‌فکری با اقشار مختلف مردم، تبلیغ و ترویج دینی را در سطح وسیعی از جامعه گسترش می‌دهد.

قائم مقام بنیاد هدایت در پایان گفت: امامت بر محلات از سنگر مسجد از جمله کارکردهای اصیل روحانیت بوده و در حقیقت باید مسجد به عنوان پایگاه‌های اصلی تمدن‌سازی در انسجام‌بخشی به فعالیت‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و مذهبی در رأس امور قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha