تکبر سرچشمه اصلی کفر و گناه است
کد خبر: 4038714
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲

تکبر سرچشمه اصلی کفر و گناه است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه در میان رذیلت‌ها، تکبر ریشه و سرچشمه اصلی کفر و گناه است، گفت: تکبر نمی‌گذارد انسان چهره درخشان حق را ببیند.

 حجت الاسلام شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌‌جمعه خرم‌آباد در خطبه‌های نماز جمعه خرم‌آباد که در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد، با توصیه همگان به تقوای الهی، پرهیز از محرمات و ترک واجبات تقوا را عامل رستگاری و سعادت انسان دانست و اظهار کرد: طلب دنیا و تلاش در دنیا برای کامروایی و لذت‌جویی خود، کار اهل خرد و اندیشه نیست.

وی با اشاره به اینکه تلاش دنیوی برای رسیدن به سعادت اخروی امری پسندیده و نیکو است، گفت: تلاش دنیوی که در آن انسان حاکمیت خداوند را بر تلاش‌های خود ببیند امری ستودنی است کمااینکه در بیانی از امام کاظم(ع) ایمان به خدا بهره‌گیری از علم به همراه صبر کلید عبور از دنیا است.

شاهرخی با اشاره به اینکه انسان برای عبور از دنیا نیازمند تقوا، توکل، بهره‌گیری از علم و صبر و کشتی نجات برای غرق نشدن در دنیا تقوا است، گفت: در آیات ۷۱ و ۷۲ سوره زمر آمده است که کافران گروه گروه به سمت دوره رانده می‌شوند وقتی به دوزخ می‌رسند درهای جهنم به روی آنها گشوده می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با یادآوری اینکه نگهبانان جهنم به اهل جهنم می‌گویند آیا رسولان برای راهنمایی شما نیامدند و به شما خطرات جهنم را نگفتند، اظهار کرد: اهل جهنم می‌گویند رسولانی آمدند اما راه انبیا را تکذیب کردیم و آنجا فرمان عذاب الهی بر کافرین قطعی شده و برای همیشه در آن می‌مانند.

امام‌جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه فرشتگان الهی مأمور هستند گنهکاران را به مقابل در جهنم برسانند، اضافه کرد: این آیات برای ما تذکر است در جامعه امروزی، حسینیه، مسجد و محله نشانه خداوند است کمااینکه جلسات قرآنی، حافظان و عاملان به قرآن و حضور در نماز جمعه نشانه‌هایی هستند که می‌تواند ما را آگاه کنند.

وی با اشاره به اینکه هر روز و هر هفته سالگرد شهدا و سرداران شهیدی را داریم، اظهار کرد: امروز سالگرد سردار شهید توکل مصطفی‌زاده است و این خود نشانه الهی است که باید مسیر خود را در مسیر شهدا قرار دهیم چراکه رضایت الهی در آن است.

شاهرخی با اشاره به اینکه انسان به سبب لجاجت در برابر حق به جایی می‌رسد که درک و فهم حقایق را از دست می‌دهد، ادامه داد: در میان رذیلت‌‌ها، تکبر سرچشمه اصلی کفر و گناه است چراکه تکبر نمی‌گذارد انسان چهره درخشان حق را ببیند و ریشه تکبر از خودشیفتگی و غرور است کمااینکه در بیانی از امام صادق(ع) آمده است هر کس به اندازه‌ای کبر و غرور داشته باشد وارد بهشت نمی‌شود و از خدا بخواهیم به ما توفیق دوری از کار و غرور را عنایت کند.

امام‌‌جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه ادعای اینکه زیر پرچم ولایت هستم مستلزم عمل به سیره اهل‌بیت(ع) است، خاطرنشان کرد: زیر پرچم اهل‌بیت(ع) بودن مستلزم تقوا و عمل صالح است چراکه پیشوایان به تقوا، عمل صالح و خدمت‌رسانی به مردم مشهور بودند و باید خودمان را به این صفات آراسته کنیم.

وی با بیان اینکه با تزریق واکسن کرونا میزان مرگ و میر پایین آمده و تزریق این واکسن تأثیرگذار بوده است، ادامه داد: مردم در تزریق مراحل سه‌گانه کرونا مشارکت کرده و دستورات بهداشتی را رعایت کنند.

شاهرخی با اشاره به مناسبت‌های هفته جاری به بعثت نبی مکرم اسلام اشاره کرد و گفت: بعثت نقطه آغاز دین اسلام در جهان است کمااینکه رسول خدا(ص) مأمور شدند افرادی که آمادگی فکری برای پذیرش اسلام را دارند دعوت کنند که در این راستا دشمنان اسلام به روش‌های مختلف برای مخالفت با نبی مکرم اسلام به کار بردند که نمونه آن پیشنهاد صلح بود ولی با نزول سوره کافرون جواب آنان داده شد.

وی با بیان اینکه در جشنواره فیلم فجر یک فرد مطلبی قبیح را عنوان می‌کند و این اظهارنظر در حیطه دانش او نیست و به شیوه تعلیم و تربیت او بر می‌گردد، اضافه کرد: جشنواره فجر که از نام و عنوان فجر که برخواسته از انقلاب اسلامی ایران است استفاده می‌کند، نیازمند آسیب‌شناسی است این در حالی است که رهبر معظم انقلاب از سینمای دینی و انقلابی یاد می‌کند لذا می‌طلبد جهت‌های ارزشی جشنواره فیلم فجر تقویت شود.

شاهرخی تصریح کرد: جامعه امروزی نیازمند مهربانی است در هر کشوری اقشار مختلف وجود دارد کمک به نیازمندان در پایان سال امری نیکو است کمااینکه اگر مخلوق خدا را کمک کنیم خدا را خشنود کرده‌ایم.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با یادآوری اینکه فروشندگان و اصنافی که مایحتاج مردم را در اختیار دارند انصاف را رعایت و از احتکار و کم‌فروشی پرهیز و سود منصفانه را ملاحظه کنند، اظهار کرد: گران‌فروش با گرانفروشی قدرت خرید مردم را کاهش داده و دولت باید بداند یکی از اشکالات و نارضایتی‌های مردم از دولت سابق این بود که نتوانست بازار را کنترل کند.

امام‌ جمعه خرم‌آباد به شهادت حضرت موسی‌کاظم(ع) اشاره کرد و با اشاره به اینکه آن حضرت مطهر جهاد و مبارزه با ظلم و تلاش برای ترویج فرهنگ اسلام بود، ادامه داد: امام کاظم(ع) دائما در حال جهاد بود و تربیت شاگردان انقلابی از خصوصیات آن حضرت بود که در ۱۸۳ هجری قمری به شهادت رسید.

وی با اشاره به اینکه پرونده ساخت اقامتگاه‌ها در کنار دریا باید باز شود و افرادی که خطا کرده‌اند باید مجازات شوند، اظهار کرد: توجه به حقوق‌ها و ایجاد نظام منطقی در پرداخت‌ها مورد تأکید است چراکه هر چند وقت یک‌بار در سطح استان با اقشاری مواجه می‌شویم که چندین ماه حقوق نگرفته‌اند و این امر زیبنده نیست.

انتهای پیام
captcha