دولت بر حمایت از تولید داخل و افزایش صادرات اهتمام دارد
کد خبر: 4038657
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۶

دولت بر حمایت از تولید داخل و افزایش صادرات اهتمام دارد

استاندار آذربایجان شرقی رویکرد دولت سیزدهم را استفاده از همه توانمندی‌های کشور برای ایجاد اشتغال پایدار و رونق تولید اعلام کرد و گفت: امروز باید بین بخش خصوصی و دولتی تعامل و توافق باشد.

عابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، عابدین خرم، استاندار آذربایجان‌شرقی عصر روز پنجشنبه، پنجم اسفندماه، در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان، رویکرد دولت سیزدهم را استفاده از همه توانمندی های کشور برای ایجاد اشتغال پایدار و رونق تولید اعلام کرد و گفت: امروز باید بین بخش خصوصی و دولتی تعامل و توافق باشد.

وی افزود: دولت سیزدهم کارش را در شرایطی شروع کرد که در تمام شاخص‌ها وضعیت صفر بود و اگر روزی سرمایه‌گذار بخش خصوصی دنبال مسئولی برای رفع مشکلات می‌گشت امروز ما مسئولان به دنبال سرمایه‌گذار و رفع مشکلات و معضلات تولید هستیم.

خرم با بیان اینکه در حوزه زیرساخت‌ها ما در ابعاد مختلف عقب هستیم، گفت: ستاد رفع موانع و تسهیل تولید شبانه‌روزی برای جبران عقب ماندگی ها و بهبود زیرساخت‌ها تلاش می‌کند و امروز اقداماتی که دولت انجام می‌دهد به دور از تبلیغات رسانه‌ای است.

استاندار آذربایجان‌شرقی خاطر نشان کرد: در پنج ماه اخیر شروع به کار دولت سیزدهم بیش از ۴۵ تولید کننده راکد در آذربایجان‌شرقی به چرخه تولید بازگشته و بیش از یک هزار و ۳۰۰ نفر نیز مشغول کار شده اند.

وی افزود: ما در حوزه دیپلماسی اقتصادی نیز با کشورهای همسایه و منطقه نشست ها و مصوبه های زیادی داشته ایم که امیدواریم این امر منجر به توسعه صادرات غیرنفتی استان شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی از آماده سازی بیش از ۵۰ هزار هکتار مزرعه خورشیدی برای رفع نیاز صنایع و واحدهای تولیدی استان خبر داد و گفت: یکی از ظرفیت‌های ارزشمند استان معدن است که مورد غفلت واقع شده است.

انتهای پیام
captcha