مشکل بیمه معلمان قرآن یزدی رفع می‌شود
کد خبر: 4036277
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۸

مشکل بیمه معلمان قرآن یزدی رفع می‌شود

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان یزد با اشاره به تصویب شغل آموزش آنلاین قرآن در ستاد مشاغل خانگی کشور، از رفع مشکل بیمه معلمان قرآن کریم این استان خبر داد.

حمیدرضا مطهریان، مدیرعامل اتحادیه قرآنی یزد

حجت‌الاسلام حمیدرضا مطهریان، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی فرهنگی قرآن و عترت استان یزد، در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، با بیان اینکه شغل آموزش آنلاین قرآن به تصویب مشاغل خانگی رسیده است، اظهار کرد: مدیرانی که بتوانند در فضای مجازی مجوز مشاغل خانگی دریافت کنند، می‌توانند از تسهیلات حمایتی ویژه مشاغل خانگی نیز برخوردار شوند.

وی بیان کرد: از مهمترین ویژگی‌های این بیمه می‌توان به بهره‌مندی افراد از بیمه بازنشستگی، از کارافتادگی کلی و مستمری بازماندگان اشاره کرد که طی آن افراد با پرداخت حداقل حق بیمه می‌توانند از این خدمات بهره‌مند شوند.

مطهریان ادامه داد: با توجه به ضرورت توسعه فعالیت‌های قرآنی، تمامی حافظان سه جزء و بالاتر که توانایی تربیت حداقل ۵ نفر حافظ را به صورت آنلاین داشته باشند، می‌توانند از مزایای این بیمه برخوردار شوند. آن دسته از مربیانی که امکان برگزاری کلاس‌های آنلاین را ندارند، می‌توانند در طرح‌های قرآنی مؤسسات، خانه‌های قرآن، کانون‌های فرهنگی و ... شرکت کنند و از این طریق بیمه آن‌ها عملیاتی شود.

وی با اشاره به فرآیند ثبت نام معلمان در سامانه حمایت از مشاغل خانگی تصریح کرد: متقاضیان باید به سایت سامانه حمایت از مشاغل خانگی به آدرس https://mkh.mcls.gov.ir/ مراجعه کنند و اطلاعات خود را وارد کرده و پس از پایان ثبت‌نام کد رهگیری برای آنها صادر خواهد شد که باید آن کد را برای پیگیری روند بیمه خود نزد خود نگه دارند.

مطهریان در پایان گفت: این افراد با مراجعه به اداره مالیات فیش مالیات 10 هزار تومانی مشاغل خانگی را تهیه و پرداخت کرده و سپس با مدارک و مستندات لازم جهت تأیید و تکمیل فرآیند بیمه خود به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مراجعه کنند.

 

انتهای پیام
captcha