خدیجه قبایی، مسئول موسسه قرآنی ضحی صاحبالزمان اردبیل، در گفتگو با ایکنا از اردبیل، اظهار کرد: فضای مجازی ابزاری برای توسعه رویکردهای قرآنی بوده و امروزه با حجم وسیعی از رسانههای مجازی روبرو هستیم که پیوسته در حال تخریب آموزههای جوانان ما هستند، فلذا باید از ظرفیت ایجاد شده در این فضا برای ارتقاء سطح فرهنگی جوانان به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.
وی تاکید کرد: تولید محتوا متناسب با نیاز جامعه از سوی رسانهها در برطرف شدن بسیاری از مشکلات در حوزههای مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بسیار حائز اهمیت بوده و تربیت نسل جوان مومن و پاییند به ارزشهای انقلاب نیازمند کار منسجم فرهنگی است.
قبایی، تعامل گسترده رسانهها با نهادها و ادارات را عامل تسریع در اجرای محتویات قرآنی عنوان کرد و گفت: براساس آیات قرآن، اولین حق مردم در فضای مجازی آن است که مطالب و اخبار به شکل صحیح و مستند در اختیار آنان قرار گیرد.
وی با بیان اینکه باید از فرصت پیش آمده برای کسب یک مهارت معنوی بهره گرفت، تاکید کرد: چیزی که باید در این شرایط خاص کنونی و شیوع ویروس کرونا به آن بپردازیم این است که یاد بگیریم در خلوت و به تنهایی، همدلی و اتصال معنوی را ایجاد کرده و به هر شکلی شده ارتباط خود را با خداوند بیشتر کنیم.
قبایی، تصریح کرد: فرهنگ و هنر وقتی معنا پیدا میکند که برگرفته از قرآن کریم، تعالیم پیامبر(ص) و معصومین(ع) باشد، در این صورت اقدامات بهتر و خدمات شایستهتر در جامعه تحقق پیدا میکند، فلذا اگر شاهبیت فعالیت و خدمات فضای مجازی حوزه قرآن و عترت قرار گیرد، مطلوبتر خواهد بود.
مسئول موسسه قرآنی ضحی صاحبالزمان اردبیل، اظهار کرد: رسانهها عملا در توسعه پایدار جوامع نقش بسیار مهمی بر عهده دارند و به عنوان نیروی محرک در رشد و توسعه قرآنی جامعه، عامل مهمی به شمار میآیند.
وی خاطر نشان کرد: در واقع ما برای ورود به فضای مجازی و استفاده از آن باید به محتواهایی که ارائه میشود، توجه لازم و کافی را داشته باشیم، این در حالی است که امروزه آموزش مجازی خود دارای فرصتها، داستانها و تهدیدهایی است که از جمله میتوان به ارتباط موثر مخاطبان از سراسر نقاط کشور با یکدیگر در تمامی زمینههای فرهنگی، قرآنی، معرفتی و اجتماعی اشاره نمود.
قبایی، با بیان اینکه اکنون محتوای اثرگذار آنچنان که باید نشر پیدا نمیکند، یادآور شد: باید تلاش کنیم مبلغان در کنار فعالیتهای حضوری، در فضای مجازی نیز مطابق با سلیقه مخاطبان که بیشتر نوجوانان و جوانان را تشکیل میدهند، محتوای اثرگذار قرآنی تولید کنند.
گفتوگو: ابراهیم عزیززاده
انتهای پیام