آمادگی اوقاف برای راه‌اندازی کارخانه‌های تعطیل و حمایت از تولید ملی
کد خبر: 4033682
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
رئیس سازمان اوقاف خبر داد:

آمادگی اوقاف برای راه‌اندازی کارخانه‌های تعطیل و حمایت از تولید ملی

رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه اظهار کرد: امروز اوقاف آمادگی این را دارد که کارخانه‌‌های تعطیل و نیمه تعطیل را دوباره راه‌اندازی و از تولیدات داخلی و دانش بنیان حمایت کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف وامور خیریهبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، شامگاه گذشته 14 بهمن‌ماه، در ارتباط آنلاین تصویری، با اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، با اشاره به اینکه رسالت شبکه تبلیغ، پاسداری از اسلام و حفظ مرزهای ایمان و عقیده است، اظهار کرد: از لحاظ عملی، تبلیغ انطباق رفتار مردم با مشی اولیا مورد رضایت خداوند است.

وی در ادامه به آثار هجرت امام رضا(ع) و تأثیر آن در نقاط مختلف ایران اشاره کرد و افزود: امروز می‌توان از فضای موجود در بقاع متبرکه و امامزادگان در نشر معارف اسلامی بهره برد و قانون نیز از این مسئله حمایت می‌کند.

خاموشی با بیان اینکه بیش از 8000 امامزاده در ایران داریم که از این میان 2000 امامزاده شاخص هستند، افزود: وجود این امامزادگان در نقاط جغرافیایی مختلف ایران به محلی برای ابزار ارادت و دلدادگی به اهل‌بیت(ع) تبدیل شده است. بنابراین سازمان اوقاف و امورخیریه باید توجه بیشتری به مسائل فرهنگی، قرآنی، معرفتی و تبلیغی بیشتر در این بقاع داشته است.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های معاونت فرهنگی در اجرای نیت موقوفات و اداره شئون فرهنگی بقاع متبرکه، بیان کرد: این معاونت باید روز به روز رشد و تکامل پیدا کند، لذا باید در برنامه‌ریزی‌ها بیشتر به این بخش توجه کنیم.

خاموشی ادامه داد: معاونان فرهنگی می‌توانند هیئت‌های شاخص را به سمت بقاع ببرند، برای 2000 بقعه می‌توانند برنامه داشته باشند. در دیداری که سال گذشته داشتیم، برای ۸۰۰ بقعه در طرح و برنامه سال ۱۴۰۰ برنامه‌ریزی شد، در آینده می‌توان این رقم را افزایش داد.

رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه: افزود: در 2000 بقعه می‌توان برنامه‌های قرآنی، تفسیر، مفاهیم و ویژه برنامه‌های فرهنگی برنامه‌ریزی کرد. حضور مداحان و برنامه‌ریزی ویژه برای بانوان از جمله برنامه‌هایی است که می‌توان در طرح افق برای رشد بیشتر بقاع متبرکه برنامه‌ریزی کرد.

بقاع متبرکه پرچم‌دار کار دینی و فرهنگی در کشور هستند

وی با بیان اینکه برخی از بقاع که موفق بودند، باید رشد پیدا کنند، افزود: بقاع متبرکه فضای دینی مورد احترام و اهتمام مردم است، این مکان‌ها باید پرچم‌دار کار دینی و فرهنگی در نقاط مختلف کشور باشند، معاونت‌های فرهنگی از هیچ کوشش فروگذار نکنند.

خاموشی افزود: در زمانی که کرونا در کشور شیوع پیدا کرد، در صحن امامزادگان چهار پایه‌خوانی را به راه انداختیم و چیزی از فضای محرم کم نشد، به این خاطر که جریان بقاع پای کار بودند و این حرکت حسینی را پشتیبانی ویژه کرد.

رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه بیان کرد: در ادامه به موفقیت سازمان اوقاف در برگزاری مراسم اربعین در کشور عراق اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه مردم سامرا اهل‌سنت هستند، برگزاری برنامه‌های فرهنگی در این شهر باعث شده است، مردم علاقه خاصی پیدا کنند تا جایی که تابلو‌های هئیت‌های بزرگ را در منازلشان نگهداری می‌کنند و برای آنها قابل احترام است.

وی در ادامه به نمونه‌های فعالیت‌های موفق در بقاع متبرکه اشاره کرد و ادامه داد: برای نمونه بقعه متبرکه امامزاده صالح توانست قدمی مثبت در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی منطقه قدم بردارد و بیش از ۷۷۰۰ معتاد را با همکاری شهرداری و ناجا در جوار خود جمع کرد و منطقه را به آرامش رساند.

خاموشی افزود: با بازدیدی که از برخی استان‌ها داشتیم، قدرت شگرفی در این امامزادگان مشاهده شد، معاونت فرهنگی هیئت امنا همه تلاش‌شان این باشد که روز به روز به رونق فعالیت فرهنگی در بقاع متبرکه افزوده شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: در ادامه از خدمات فرهنگی و اجتماعی در دو سال کرونا تقدیر کرد و افزود: اگر توانستیم بیش از هزار و دویست میلیارد تومان بسته غذایی در بین مردم توزیع کنیم، که ۸۰درصد آن را مردم کمک کردند، این جریان رو به رشد و بالنده، نشان‌دهنده ارادت مردم به امامزادگان واجب‌التعظیم است، مردم آنچه که دارند و ندارند در طبق اخلاص قرار می‌دهند.

بقاع متبرکه پرچم‌دار انقلاب اسلامی هستند

وی با بیان اینکه کارکرد معاونان فرهنگی قابل‌تحسین است، افزود: بقاع متبرکه‌ محور هستند، زیرا جمهوری اسلامی ایران بر پایه ولایت‌فقیه و برگرفته از کلام امام معصوم است، در انقلاب اسلامی بقاع متبرکه پرچم‌دار هستند.

خاموشی با اشاره به اینکه شریعت اسلام به قرائت امروز استکبار ستیز، ظلم‌ستیز و مدافع محرومین است، افزود: بر این اساس اسلام عزت را به هیچ کشوری دیگر هدیه نمی‌دهد، باید هر کشوری خودش تلاش کند و عزت را کسب کند، ما در اوقاف و بر پایه امکانات وقفی که در اختیار داریم باید در حوزه‌های مختلف انقلاب پیشرو باشیم، این پیشروی در زمینه فرهنگی و اجتماعی خلاصه نمی‌شود.

رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه خاطر نشان کرد: بقاع متبرکه با حوزه‌های علمیه در جوار بقاع، حلقه‌های فرهنگی، مردمی، بانوان، کودکان و مدارس، فضاهای علمی فرهنگی ارتباط برقرار کردند و کانون فعالیت‌های منطقه‌ای شدند که این مهم باید رو به افزایش باشد و روز به روز رشد کند.

وی در ادامه به فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی پیرامون جهاد تبیین اشاره کرد و افزود: این جهاد یعنی به مردم بگوییم انقلاب اسلامی برای مردم چه کرده است، در جهان اسلام چه اتفاقی افتاده است و ایران در چه نقطه‌ه‍ایی قرار گرفته است، در حال حاضر غربی‌ها اعتراف دارند که نظام سلطه در برابر ایران سر تعظیم فرود آورده است.

خاموشی افزود: انقلاب اسلامی امروز در دنیا به قدرت تبدیل شده است، پیام انقلاب اسلامی در جغرافیای منطقه و در کل جهان امروز پیچیده است. بقاع متبرکه و معاونت فرهنگی در جهاد تبیین نسبت به سایر نهادها باید پیشرو باشد و حرف اول را بزند.

رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه با بیان اینکه امروز قدرت جمهوری اسلامی ایران قدرت غیرقابل انکار است، به پیشرفت‌ها و حمایت‌های اوقاف در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: اداره اوقاف امروز آمادگی این را دارد که کارخانه‌های نیمه‌کاره و تعطیل را دوباره راه‌اندازی و از تولیدات داخلی و علمی دانش بنیان حمایت کند تا بتوانند محصولات خود را در بازار عرضه کنند و تلاش ما این است که در همه شهرها و استان ها توسعه پیدا کند.

انتهای پیام
captcha