شدت بارش برف در اردبیل بی‌سابقه بود / تلاش در تأمین امکانات و تجهیزات مورد نیاز استان
کد خبر: 4031716
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳

شدت بارش برف در اردبیل بی‌سابقه بود / تلاش در تأمین امکانات و تجهیزات مورد نیاز استان

وزیر کشور گفت: با وجود بارش برف سنگین که در ۱۰ سال اخیر در اردبیل بی‌سابقه بود، با تلاش مسئولان استان خوشبختانه مشکلی در خصوص قطع گاز، برق، آب و تلفن ایجاد نشد.

شدت بارش برف در اردبیل بی‌سابقه بودبه گزارش ایکنا از اردبیل، احمد وحیدی، وزیر کشور، ششم بهمن‌ماه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران که در سالن جلسات استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: با وجود بارش برف سنگین که در ۱۰ سال اخیر در اردبیل بی‌سابقه بود، با تلاش مسئولان استان خوشبختانه مشکلی در خصوص قطع گاز، برق، آب و تلفن ایجاد نشد.

وی افزود: بارش برف مایه خیر و برکت بوده و امیدبخش تأمین آب شرب و کشاورزی است که کاهش درصد خشکسالی در سال آتی را نوید می‌دهد.

وزیر کشور با اشاره به کمبود تجهیزات و ماشین‌آلات برف‌روبی در استان، تصریح کرد: با وجود اینکه استان اردبیل نسبت به برخی استان‌ها وضعیت مناسبی دارد، اما برای تأمین تجهیزات به زمان بیشتری نیاز بوده و تلاش خواهیم کرد امکانات و تجهیزات مورد نیاز استان را تأمین کنیم اما در چنین مواقع حساسی استفاده از ظرفیت‌های سایر استان‌ها ضروری است.

وی با قدردانی از اقدامات انجام گرفته در خصوص بازگشایی راه‌ها، بیان کرد: اطلاع‌رسانی به مردم از سوی رسانه ملی و همکاری گروه‌های جهادی عزم همه مردم و مسئولان برای حل مشکلات را نشان می‌دهد و لازم است با جلب همکاری مردم و گروه‌های جهادی و بهره‌گیری از اقدامات ابتکاری، تخلیه کوچه‌ها و معابر فرعی نیز انجام شود.

صیانت از جان مردم اولویت مدیریت در بارش برف است

در ادامه حامد عاملی، استاندار اردبیل نیز در این جلسه اظهار کرد: با توجه به بارش برف بی‌سابقه در ۱۰ سال اخیر، صیانت از جان مردم اولویت مدیریت مسئولان استان است. همه مسئولان خصوصا حوزه راهداری برای باز بودن محورهای مواصلاتی تلاش کردند و با وجود کمبود تجهیزات، کلیه راه‌ها به جز ساعاتی که به دلیل حجم کولاک مسدود می‌شد، باز بود.

استاندار اردبیل بیان کرد: تمامی محورهای مواصلاتی استان از جمله سرچم، اردبیل، مشگین‌شهر، اردبیل به تبریز و محور اردبیل به آستارا با جلب همکاری پیمانکاران و استفاده از ماشین‌آلات آنان باز بود.

عاملی به برگزاری جلسات متعدد در طول بارش برف برای مدیریت وضعیت و خدمت‌رسانی به موقع اشاره کرد و این اقدامات را موجب جلوگیری از ضرر و خسارت به مردم دانست. با توجه به کمبود تجهیزات برای برف‌روبی داخل شهر از سوی شهرداری، بخشی از تجهیزات مورد نیاز این اقدام از بخش خصوصی به صورت استیجاری تامین شد.

استاندار اردبیل با اشاره به کمبود ماشین‌آلات برف‌روبی، یادآور شد: استان اردبیل نیارمند کمک اعتباری برای افزایش ماشین‌آلات برف‌روبی بوده و لازم است در این خصوص توجه ویژه‌ای به عمل آید.

عاملی با بیان اهمیت بارندگی برای تأمین آب شرب و کشاورزی استان اظهار کرد: این بارندگی باعث خواهد شد با مشکل کمتری در زمینه تأمین آب کشاورزی مواجه شویم.

یادآور میشود، در ادامه این جلسه مدیران دستگاه‌های مختلف، فرمانداران و شهردار مرکز استان گزارش اقدامات خود در مدیریت بارش برف را ارائه کردند.

انتهای پیام
captcha