پیشنهاد تشکیل اتحادیه قاریان جمهوری اسلامی ایران
کد خبر: 4029229
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۰

پیشنهاد تشکیل اتحادیه قاریان جمهوری اسلامی ایران

یکی از پیشکسوتان قرآنی کشورمان پیشنهاد تشکیل اتحادیه(سندیکا) تلاوتگران قرآن مجید را به منظور پیگیری دغدغه‌هایی با محوریت تلاوت قرآن ارائه کرده است.

محسن بادپا پیشکسوت قرآنی

به گزارش ایکنا، محسن بادپا،‌ پیشکسوت قرآنی، با انتشار متنی پیشنهاد تشکیل سندیکای قاریان جمهوری اسلامی ایران را ارائه کرده است که متن آن به شرح زیر است.

«بسم الله الرحمن الرحیم
برادر قاری‌ام، سلام

نیم قرن از آغاز تلاوت قرآن کریم مطابق با قواعد مستند تلاوت و عرف مقبول جهان اسلام در ایران زمین گذشت و در همین مدت کوتاه قرا ٕ ما، که زبان مادری‌شان فارسی است، با مشق عشق و صرف باارزش‌ترین سال‌های زندگی، یعنی نوجوانی و جوانی، توانستند به مرتبت بالا و اول در بین‌الملل نائل شوند و با قاریان کشورهای عربی، که سابقه هزار ساله قرآن‌خوانی دارند، رقابت موفق و با تفوقی داشته باشند.

البته با هزینه کردن فرصت‌های آینده‌ساز که مردم از آن برای ارتقای شغلی و مالی خویش سود می‌برند و نیز با تحمل محرومیت و مظلومیت ویژه، چنانکه در بلاد عربی و اسلامی ناز و نیاز قاریان را می‌خرند، در حالی که در ایران قاری باید ناز مردم را بخرد تا به تلاوت گوش فرادهند، ولی ناز و نیاز مداح و واعظ را خوب می‌خرند و ارادت هم می‌ورزند.

با برپایی جمهوری اسلامی، که قرآن اساس آن است، بدنه حکومت در عمل به قرآن و قاری، نیاز و تعهدی کمتر از مردم داشته است. حتی منش مشتاقانه رهبری نظام اسلامی به قرائت کلام‌الله مجید منش دولت‌ها را دگرگون و متوجه نساخت.

اگر آن همه تأکید و مطالبه معظم‌له نبود، همت مسئولان در همین اندازه ناچیز هم برانگیخته نمی‌شد و اعتنایی به قاریان و قرآن نمی‌شد. حالا دیگر وقت آن است که ما تلاوتگران کلام‌الله دست به کار شویم.

اینک به ‌عنوان یک قاری از شما قاری گرانقدر استدعا دارم که برای تشکیل نقابت قراء ایران اسلامی (سندیکای تلاوتگران قرآن مجید) موافقت خود را اعلام فرمایید.

ضمناً تا رسمیت یافتن این تشکل مستقل قراء، از همراهی و همدلی و همزبانی دریغ نفرمایید که این مهم خواسته همیشگی شمایان است، زیرا روش‌های دیگر را آزموده‌اید و این نوع تشکل را مناسب دانسته‌اید و تجربه قاریان مصر را در تشکیل نقابت موفق دیده‌اید.

اگر برای تأسیس نقابت (سندیکای) قراء جمهوری اسلامی ایران موافقت و دستور شما را داریم، اعلام بفرمایید.

والسلام علیکم جمیعاً و رحمه‌الله و برکاته.
خادم‌القرا ٕ
محسن بادپا»

انتهای پیام
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
جهانبخش فرجی
|
Canada
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۸ - ۱۴:۱۰
0
0
عالیست
خداوند در اجرایی کردن این پیشنهاد، به شما توفیق دهد استاد بادپای عزیز
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۳ - ۱۶:۰۱
0
0
پنجاه سال است با این راهبرد پیش رفته ایم که با پرورش قهرمانان قرائت ،مردم را قرآن خوان کنیم.
باید ببینیم در مصر نیز مسئله همینطور بوده یا برعکس.
البته قدر قاریان هنرمند و نخبه ایرانی محفوظ است.
captcha