بدرقه 150 «یار سلیمانی» تا بهشت
کد خبر: 4026570
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۳

بدرقه 150 «یار سلیمانی» تا بهشت

مراسم تشییع پیکر 150 شهید گمنام همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و سالگرد تشییع تاریخی پیکر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، جمعی از مسئولان لشکری و کشوری و حضور مردم مؤمن پایتخت ایران اسلامی در دانشگاه تهران برگزار شد.

آغاز مراسم تشییع پیکر 150 شهید گمنام در تهران

به گزارش ایکنا، پیکر 250 شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس، امروز، پنج‌شنبه 16 دی، همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) که با سالگرد تشییع تاریخی پیکر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مصادف شده، در تهران و 23 استان دیگر تشییع شد.

مراسم تشییع پیکر 150 شهید از این 250 شهید گمنام در تهران از ساعت 9 صبح با حضور محمدباقر قالیباف؛ رئیس مجلس شورای اسلامی، جمعی از مسئولان لشکری و کشوری و نیز حضور مردم مؤمن وفادار پایتخت ایران اسلامی در دانشگاه تهران با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید آغاز و در ادامه پیکر شهدا به سمت چهارراه ولیعصر و از آنجا به سمت معراج شهدا واقع در خیابان بهشت تشییع شد.



اجرای گروه سرود محمد رسول‌الله و یاران محراب و مداحی سیعد حدادیان، از مداحان اهل بیت(ع)،  از جمله برنامه‎های این مراسم در دانشگاه تهران بود.

در بخش بعدی مراسم محمدباقر قالیباف؛ رئیس مجلس شورای اسلامی به ایراد سخن پرداخت که در بخشی از سخنان خود تأکید کرد: همه وظیفه داریم در مسیر حل مشکلات مردم گام برداریم؛ امروز انقلابی کسی است که با منطق شهدا، امام شهدا و با اطاعت از ولایت گره از کار مردم باز کند و کارآمدی دین در اداره جامعه را به اثبات برساند، در غیر این صورت نه مسیر شهدا و نه مسیر امام شهدا را رفته‌ایم.

بدرقه 150 «یار سلیمانی» تا بهشت

رئیس مجلس با بیان اینکه امروز میزان کار و کارآمدی دین در اداره جامعه و در خدمت کردن به مردم است، یادآور شد: این شهدا گمنام نیستند و همه باورهای آنها در تار و پود جوانان این کشور رخنه کرده و نام و نشان این شهدای عزیر بر جان و دل جوانان کشور نشسته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی؛ رئیس جمهوری اسلامی ایران و حجت‎الاسلام والمسلمین محسنی اژه‎ای، رئیس قوه قضائیه نیز با حضور در مراسم باشکوه تشییع پیکر شهدای گمنام، بخشی از مسیر را به همراه جمعیت حاضر طی کردند.

 این ۲۵۰ شهید گمنام مربوط به عملیات کربلای ۵ در شلمچه، کربلای ۸ در شلمچه، تک دشمن در سال ۶۷ در شلمچه، تک دشمن در سال ۶۷ در زبیدات، عملیات خیبر در جزیره مجتون، تک دشمن در جزیره مجنون، عملیات والفجر یک در فکه، عملیات والفجر مقدماتی در فکه، عملیات والفجر ۹ در چوارتا سلیمانیه، عملیات کربلای ۶ در سومار، عملیات بدر در شرق دجله، عملیات رمضان در شرق بصره هستند که پیکر 150 شهید در تهران و 100 شهید دیگر در سایر استان‌های کشور(23 استان) تشییع و به خاک سپرده می‌شود.

آغاز مراسم تشییع پیکر 150 شهید گمنام در تهران

بنابر این گزارش مراسم وداع با پیکر مطهر این شهدا همراه با مداحی و سوگواری مداحان اهل بیت(ع)، شامگاه چهارشنبه 15 دی، در مصلای امام خمینی(ره) تهران با حضور عموم مردم مؤمن و وفادار برگزار شد. همچنین روز سه‌شنبه جمع زیادی از مردم برای زیارت این شهدا، به شهدای معراج شهدای مرکز مراجعه کردند.

انتهای پیام
captcha