پویش مجازی «یک قدم با سردار دل‌ها» برگزار می‌شود
کد خبر: 4025114
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳

پویش مجازی «یک قدم با سردار دل‌ها» برگزار می‌شود

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، برگزاری جشنواره سرود «سردار آسمانی»، همایش «فرهنگ انتظار و راهبرد مقاومت در مکتب شهید سلیمانی» و پویش مجازی «یک قدم با سردار دل‌ها» را از جمله برنامه‌های سالروز شهادت سردار سلیمانی اعلام کرد.

پویش مجازی «یک قدم با سردار دل‌ها» برگزار می‌شود

به گزارش ایکنا به نقل از فهما، حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار حاج قاسم سلیمانی به دلاورمردی و رشادت‌های آن شهید بزرگوار اشاره کرده و گفت: مهمترین مؤلفه در سیره رفتاری و شخصیتی سردار سلیمانی آن بود که هرگز تسلیم نشد، مقاومت وجه جداناشدنی از سبک زندگی حاج قاسم بود و آن شهید بزرگوار هرگز سر تسلیم در برابر ظلم فرود نیاورد. این نگرش باید آموزه‌ای برای زندگی هر کدام از ما به عنوان یک مسلمان باشد.

وی اعلام کرد: ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور که اعضای آن متشکل از نوجوانان و جوانانی است که در سطح بیش از 26 هزار کانون در مساجد سراسر کشور فعالیت می‌کنند برنامه‌های متعددی را ویژه بزرگداشت ایام شهادت سردار سلیمانی تدارک دیده است که از جمله آنها می‌توان به برگزاری سومین جشنواره ملی سرود «سردار آسمانی» یه میزبانی استان کرمان اشاره کرد.

حجت‌الاسلام ارزانی گفت: نزدیک به دو هزار اثر در رده سنی بزرگسال و زیر 18 سال از کانون‌های مساجد سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره رسیده است. همچنین در حوزه کتاب و کتابخوانی نیز برنامه‌های متعددی در سطح ملی و استانی تدارک دیده شده که از جمله آنها می‌توان به همایش ملی «فرهنگ انتظار و راهبرد مقاومت در مکتب شهید سلیمانی» اشاره داشت که با همکاری ستاد فهما و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار می‌شود.

وی در ادامه مشارکت با سازمان جنگل‌ها و مراتع در اجرای پویش بزرگ ایران سرسبز را به عنوان ویژه برنامه‌ دیگری معرفی کرد که در این ایام با همکاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور اجرایی می‌شود.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های مساجد افزود: با توجه به اینکه یکی از رسالت‌های کانون‌های مساجد کشور، فرهنگ‌سازی دینی مبتنی بر اجرای سلسله فعالیت‌ها و برنامه‌های مختلف فرهنگی هنری در مساجد است، در نتیجه چندین مسابقه کتابخوانی و پویش مجازی به همت کانون‌ها در سطح ملی برگزار خواهدشد که از جمله آنها می‌توان به برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی «مکتب سلیمانی» اشاره داشت.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: همچنین پویش مجازی «یک قدم با سردار دل‌ها» از جمله دیگر برنامه‌هایی است که به مناسبت این ایام برگزار می‌شود؛ همچنین تهیه و تولید سرود «به وقت شهادت» در راستای گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی به همت بچه‌های مسجد از دیگر فعالیت‌هایی است که اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در دستور کار خود قرار دادند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر از آنجایی که یکی از فعالیت‌های اصلی ستاد فهما تمرکز بر مهارت‌آموزی و همچنین اشتغال بچه‌های مسجد است، اقدامات متعددی در عرصه کارآفرینی همزمان با دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها در کانون‌های مساجد رقم خورده و با تکیه بر تولیدات بومی شهر و روستا برای بسیاری از بچه‌های مسجد کارآفرینی شده است؛ همچنین تهیه ملزومات تحصیلی برای دانش‌آموزان نیازمند به نام شهید سلیمانی از دیگر اقداماتی است که در این روزها به همت اعضای کانون‌های مساجد به ثمر رسیده است.

حجت‌الاسلام ارزانی در پایان اظهار کرد: برگزاری حلقه‌های بصیرتی، از جمله دیگر فعالیت‌هایی است که در دومین سالگرد شهادت مظلومانه سردار سلیمانی در سطح کانون‌های مساجد سراسر کشور با حضور اساتید برجسته اجرایی می‌شود. این حلقه‌های بصیرتی با تمرکز بر محور موضوعاتی نظیر فرهنگ ایثار و شهادت، مقاومت و فرهنگ دینی با هدف ارتقای دانش بچه‌های مسجد در عرصه های مذکور برپا خواهدشد.

انتهای پیام
captcha