لزوم ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی برای ارتقای سرانه مطالعه برای تربیت نسل فرهیخته
کد خبر: 4022772
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴

لزوم ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی برای ارتقای سرانه مطالعه برای تربیت نسل فرهیخته

مدیرحوزه علمیه خواهران استان اردبیل، گفت: زیرساخت‌های مناسب فرهنگی برای ارتقای سرانه مطالعه و کتابخوانی و تربیت نسل فرهیخته به منظور پیشگیری از معضلات و مشکلات فرهنگی در جامعه فراهم می‌شود.

افسانه جهانی حوزه علمیه خواهران اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، افسانه جهانی، مدیرحوزه علمیه خواهران استان اردبیل، یکم دی‌ماه، در نشست کتابخوان ویژه طلّاب علوم دینی در حوزه علمیه خواهران اردبیل، اظهار کرد: افزایش ارتباط کلامی و گفتمان علمی و ادبی در خانواده‌ها در کاهش تنش‌های اجتماعی و خانوادگی موثر است.

وی، ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) و گرامیداشت هفته وحدت حوزه و دانشگاه، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در راستای آگاهی بخشی به اقشار مختلف به ویژه در بین خانواده‌ها ضروری دانست.

مدیرحوزه علمیه خواهران استان اردبیل، بیان کرد: به منظور پیشگیری از معضلات و مشکلات فرهنگی در جامعه بایستی زیرساخت‌های مناسب فرهنگی برای ارتقای سرانه مطالعه و کتابخوانی و تربیت نسل فرهیخته فراهم شود.

جهانی، با اشاره به توسعه فضاهای مجازی، کاهش ارتباط کلامی در بین اعضای خانواده را یکی از معضلات مهم در خانواده ها عنوان کرد و افزود: تقویت ارتباط کلامی و مباحثه در خصوص موضوعات  ادبی، فرهنگی، هنری و علمی، موجب ایجاد انسجام و به هم پیوستگی در بین اعضای خانواده و ایجاد نشاط شده و در دوام و قوام خانواده موثر واقع خواهد شد.  

در ادامه، پروانه رضاقلیزاده، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل،  نیز در این نشست دوری از سیره اهل بیت(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) را موجب بروز برخی ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت: ترویج فرهنگ و معارف دینی و گرایش به سیره زندگانی ائمه معصومین(ع) در کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی موثر است.

رضاقلیزاده، نقش مادران خانه‌دار را در کتابخوان کردن سایر اعضای خانواده بسیار موثر دانست و خاطرنشان کرد: با وجود توسعه فناوری‌های نوین و فضاهای مجازی برای بهره‌برداری علمی و اطلاعاتی، کماکان کتاب مهم‌ترین عنصر مطالعه است و همنشین خوب برای افراد محسوب می‌شود.

وی، رسالت طلاب، اساتید دانشگاه و معلمین را سوق دادن اقشار مختلف به کتاب و کتابخوانی دانست و بیان کرد: حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و مدارس، مراکز مهم پژوهشی هستند و تربیت انسان‌های فرهیخته و آگاه در حوزه‌های مختلف علوم از رسالت‌های مهم این نهادها است.

انتهای پیام
captcha