نشست علمی «قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و مسئله قانون‌گذاری»
کد خبر: 4019306
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶
مرکز پژوهشی مبنا برگزار می‌کند:

نشست علمی «قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و مسئله قانون‌گذاری»

مرکز پژوهشی مبنا در راستای برگزاری سلسله جلسات حقوق اساسی ایران، هر هفته یکشبنه‌ها ساعت ۱۵ نشست علمی با موضوعات متنوع ویژه محققان، پژوهشگران، صاحب نظران و اساتید حوزه و دانشگاه برگزار می‌کند.

نشست علمی«قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و مسئله قانون‌گذاری»

محمدباقر صدقی، معاون ارتباطات و بین‌الملل مرکز پژوهشی مبنا، در گفت‌و گو با ایکنا،  گفت: با توجه به آغاز هفته پژوهش مرکز پژوهشی مبنا در راستای سلسله نشست‌های علمی خود در خصوص حقوق اساسی ایران، در ۱۰ جلسه، هر یکشنبه ساعت ۱۵ میزبان دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته حقوق عمومی و علاقه‌مندان به مباحث قانون‌گذاری و قانون اساسی خواهد بود.

وی افزود: موضوع نخست این سلسله جلسات با عنوان «قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و مسئله قانون‌گذاری» در ۵ محور از جمله؛ «صلاحیت قانونگذاری مجلس و «حدود مقرر در قانون اساسی»، «نقش مردم در قانونگذاری»، «ملاک‌های عدم انطباق قانون با شرع؛ از نظریه تا عمل»، «قانونگذاری در حوزه مباحات» و «واکاوی لزوم انطباق مصوبات مجلس با سیاست‌های کلی نظام» است.

لازم به ذکر است، این نشست‌ها، یکشنبه‌ها ساعت ۱۵ و اولین نشست از تاریخ ۲۱ آذر ۱۴۰۰ برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند به منظور ثبت نام به نشانی mabnarc.ir/law-course مراجعه کنند.

 

انتهای پیام
captcha