چتر حمایتی نهاد رهبری برای همه تشکل‌ها، افراد و جناح‌ها
کد خبر: 4018986
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۷
در گفت‌وگوی تفصیلی با ایکنا مطرح شد؛

چتر حمایتی نهاد رهبری برای همه تشکل‌ها، افراد و جناح‌ها

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد گفت: مقام معظم رهبری در سخنرانی‌های خود بارها تأکید کرده‌اند که نهاد رهبری، نماینده حوزه در دانشگاه است و در بخشنامه‌هایی که به ما داده می‌شود نیز این‌گونه آمده است که نهاد رهبری باید چتر پوششی و حمایتی باشد و همواره از همه تشکل‌ها، افراد و جناح‌ها، استقبال کند.

حجت‌الاسلام سیدمهدی حسینی مطلق، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسیحجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی حسینی مطلق، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، با حضور در تحریریه این خبرگزاری، به مناسبت 16آذرماه و روز دانشجو، درخصوص مواجهه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با دانشجویان، اظهار کرد: ما باید اعتراف کنیم که یک اشتباه استراتژیک انجام داده‌ایم و آن این است که نیازهای فطری دانشجویان که یکی از آن‌ها ازدواج است را نتوانسته‎ایم جامه عمل بپوشانیم. نهاد مرکز «ازدواج آسان» و «انتخاب آگاهانه» چند سالی است که مطرح شده، اما در حد شعار باقی مانده است.

وی ادامه داد: ما تقریباً از دو سال گذشته در استان این اقدام را آغاز کردیم و جمعیت فرادانشگاهی هم برای این فعالیت در نظر داریم. چطور می‌شود که اسلام تأکید به ازدواج آسان، آگاهانه و بهنگام دارد، اما ما با مشکل افزایش سن ازدواج جوانان مواجه هستیم، البته کرونا بسیار مصیبت داشت، اما برکاتی هم به همراه داشت و باعث شد از بعضی هزینه‌های اضافی و فرهنگ‌های غلطی که درخصوص ازدواج وجود داشت، دور شویم.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی تصریح کرد: البته هیچ‌وقت مسئله ازدواج با حرف درست نمی‌شود، چراکه اگر این‌گونه بود اکنون باید بسیاری از مشکلات جوانان حل می‌شد. یکی از اشکالات ما امروز بعد از گذشت چندین سال این است که نتوانسته ایم به مشکلات جوانان و به‌ویژه دانشجویان خود در دانشگاه بپردازیم. به هر جهت انسان در کنار سایر نیازهای طبیعی مانند نیاز به غذا و اکسیژن، به ازدواج هم نیاز دارد و اگر این موضوع را قبول داریم، چرا تاکنون اقدامی در این خصوص انجام نداده‌ایم و با وجود اینکه در همه عرصه‌ها ورود کرده‌ایم، اما در این مورد کاری انجام نشده است.

حسینی‌مطلق بیان کرد: این امر باعث می‌شود که جوان نتواند به آرمان‌های خود فکر کند. یکی از ویژگی‌هایی که جوان را ناامید می‌کند این است که می‌خواهد تشکیل زندگی دهد و با خود حساب می‌کند که تا 30 تا40 سال دیگر نمی‌تواند حتی یک آپارتمان کوچک هم خریداری کند و این موضوعات به قدری مهم است که حاکمیت باید برای آن‌ها برنامه داشته باشد.

وی ادامه داد: زمانی که جوانان سرشان گرم حواشی دانشگاه شود نتیجه آن می‌شود که در دانشگاه بزرگی مانند فردوسی فعالیت‌های فرهنگی، کار دست دوم و حاشیه‌ای می‌شود. در صورتی که فرهنگ به مانند اکسیژن، یک نیاز اصلی است که اگر در کنار علم نباشد همان بمبی می‌شود که در هیروشیما آدم می‌کشد. بنابراین ما در بحث ازدواج آسان و بهنگام مشارکت‌هایی را خواهیم داشت.

سال 1401، سال ساخت مسکن دانشجویی

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی بیان کرد: اکنون قصد داریم در سال 1401 ساخت مسکن دانشجویی را در استان آغاز کنیم و تمام نهادهای ذیربط را پای کار خواهیم آورد درصورت اجرای موفقیت‌آمیز این موضوع، در کل کشور هم اتفاق خواهد افتاد. 15 دانشگاه در کشور منتظر این هستند که ما این اقدام را در مشهد انجام دهیم. در رابطه با این موضوع صحبت‌های زیادی با مسئولان مربوطه صورت گرفته و به امید خدا این امر اتفاق خواهد افتاد.

حسینی‌مطلق دانشگاه فردوسی افزود: زمین‌های زیادی در داخل و خارج از دانشگاه دارد و ما مزرعه‌ای داریم که تنها از یک دهم آن استفاده می‌شود. ما به قدرت دانشگاهی و دانشجویی متکی هستیم و این اقدام را بدون کمک دولت انجام خواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه امروزه یکی از عواملی که منجر به طلاق جوانان می‌شود، بحث مقایسه‌ها و البته مقایسه‌های منفی است که انجام می‌شود، بیان کرد: روایتی در همین باب وجود دارد مبنی بر اینکه اگر می‌خواهی آرامش داشته باشی همیشه در مادیات خودت را با پایین دستی خود و در معنویات با بالادستی خود مقایسه کن. در حقیقت اگر افراد و به‌ویژه جوانان این جمله را در زندگی خود پیاده کنند، قطعاً می‌توانند زندگی خوب و آرامی داشته باشند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی تصریح کرد: هیچ‌وقت به آرامش نمی‌رسیم مگر اینکه نیازهای اولیه بشر یا دانشجو را فراهم کنیم. اکنون بحث بالا رفتن سن ازدواج یک آسیب شده و بعضی از نمایندگان مجلس اکنون به این موضوع مهم رسیده‌اند، بنابراین باید اقداماتی در مجلس صورت گیرد و به قانون تبدیل شود. از سال گذشته نهاد رهبری دانشگاه بحث ازدواج دانشجویی را مورد توجه قرار داد و این امر یکی از خدماتی است که باید در کل کشور فرهنگ شود.

حسینی‌مطلق گفت: زمانی که مقام معظم رهبری از آرمان‌خواهی و عدالت‌خواهی صحبت می‌کنند، این نیست که در برابر این باشد که واقعیت‌ها را نبینیم؛ اتفاقاً آرمان‌خواهی مقدمه واقع‌بینی و واقع‌نگری است، بدین معنا که مخالفت جدی با محافظه‌کاری دارد. اگر دانشجو آرمان‌گرا باشد، واقع‌بین هم خواهد بود و یکی از رسالت‌های نهاد رهبری این است که در عرصه سیاسی دانشگاه، این موضوع را به دانشجویان منتقل کند.

وی با بیان اینکه باید در دانشگاه گفتمان‌سازی را به دانشجویان یاد دهیم، افزود: اکنون با همه مشکلات و ناامیدی‌هایی که در فضای دانشگاه وجود دارد، دانشجو تصمیم می‌گیرد که در جریان انتخابات، شورای شهر و موارد دیگر حرفی برای گفتن داشته باشد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی در خصوص اشتغال دانشجویان اظهار کرد: دانشگاه‌های ما در حال حاضر، آموزش محور و پژوهش محور هستند، اما چون تمام بودجه خود را از دولت و حاکمیت دریافت می‌کنند هیچ‌وقت روی پای خود ایستادگی نکرده‌اند و اگر این بودجه قطع شود، دانشگاه هم تعطیل می‌شود. در دنیا ما شاهد چنین موضوعی نیستیم. اکنون دانشگاه‌های طراز اول دنیا درآمد خود را از طریق فروش تولیدات علمی و دانش فنی به تنهایی تأمین می‌کنند. بدین معنا که با تولید علم به تولید ثروت می‌رسند. اگر این رویه از ابتدا در دانشگاه قوت بگیرد، دانشجویان ما نیز با فضای اشتغال ارتباط بیشتری پیدا کرده و از طریق مشارکت در تولیدات علمی، به ثروت می‌رسند.

مقدمات اشتغال باید از درون دانشگاه محقق شود

حسینی‌مطلق بیان کرد: دانشگاه و اعضای هیئت علمی باید پژوهش و آموزش دانشگاه را به سمتی سوق دهند که ارتباط جامعه با صنعت به تولید ثروت ختم شود و این اتفاق صورت نگرفته است. اکنون ارتباط دانشگاه‌ها با صنعت ضعیف است و به تازگی شروع شده، اما باید بسیار قوی‌تر انجام شود. این اقدام هم برای دانشگاه و هم برای صنعت مفید است. اشتغالی برای ما مهم است که از درون دانشگاه باشد. اشتغال، مقدماتی دارد که باید با آموزش و پژوهش در دانشگاه تبدیل به ثروت شود و اگر این اتفاق صورت نگیرد، بحث اشتغال حل نخواهد شد.

وی گفت: در حقیقت حل شدن بحث اشتغال به این است که دانشگاه ما مقالاتی را که ارائه می‌کند در حد این ارائه‌ها نباشد و در حقیقت باید از این مقالات تولید ثروت کند و در همین راستا نیز مقام معظم رهبری فرمودند که دنیا ما را با مقاله‌هایی که داریم رتبه‌بندی می‌کند. این در حالی است که دانشگاه‌های ما وقتی رتبه‌بندی می‌شوند بر اساس مقالاتی است که ارائه می‌دهند، اما چند درصد این مقالات در راستای تبدیل علم به ثروت در کشور است؟

چرخه فناوری در راستای اشتغال کامل نیست

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی اظهار کرد: امروزه بعضی از دانشگاه‌های ما به ماشین تولید مقاله برای کشورهای دیگر تبدیل شده‌اند و این مقاله‌ها برای کشورهای دیگر ارسال می‌شود و آن‌ها از این مقالات در کشور خود تولید ثروت می‌کنند، اما این در حالی است که ما این کار را انجام نمی‌دهیم، زیرا سیاستگذاران ما به این موضوعات توجه نمی‌کنند و تنها در صدد هستند که رتبه دانشگاه خود را در میان سایر دانشگاه‌ها بالا ببرند که در حقیقت این رتبه‌های بالا، ایجاد اشتغال نخواهد کرد و به تعبیری می‌توان گفت که چرخه فناوری در این راستا کامل نیست.

تولید علمی باید به ثروت تبدیل شود

حسینی‌مطلق تصریح کرد: در واقع استعمار انگلیس سال‌هاست که ثروت‌های مادی مانند نفت و گاهی نیز ثروت‌های معنوی ما که اراده جوانان این مملکت است را از ما می‌گیرد و آن‌ها را در جهت منافع خود مصرف می‌کند که ما باید مراقب این اراده‌ها باشیم، زیرا امروزه شاهد هستیم که در بین جوانان این تفکر شکل گرفته است که در ایران ماندن هیچ سودی ندارد و تنها برای رسیدن به اهداف و موفقیت باید از این مملکت خارج شد و دقیقا این همان اراده‌ای است که کشورهای معاند در صدد گرفتن آن هستند، چراکه دلیل این کار بیگانگان آن است که آن‌ها از کمبود نیروی جوان رنج می‌برند و بر همین اساس درصدد رسیدن به هدف خود هستند.

وی اضافه کرد: اما این در حالی است که این تفکر به اندازه‌ای رشد پیدا کرده که مقام معظم رهبری نیز در سخنرانی اخیر خود در دیدار با دانشجویان به موضوع مهاجرت نخبگان اشاره کردند و کشورهای بیگانه نیز نسبت به این مهم، موضع‎گیری داشته‌اند. از این‌رو با توجه به اهمیت آن و همچنین تأکید مقام معظم رهبری نیز باید در کشور و دانشگاه‌ها درصدد این مهم باشیم که علم خود را تبدیل به ثروت کنیم. به هر جهت دانشگاهی، دانشگاه است که شهر و کشور خود را محلی برای تولید علم به ثروت قرار دهد. البته درست است که در زمینه‌های ساخت موشک وغیره موفقیت‌هایی را کسب کرده‌ایم، اما نسبت به این موضوعات نباید غافل بود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مطرح کرد: البته که نگاه ما نگاه به اشتغال است، اما نگاه به اشتغال صرفاً با سخنرانی، صحبت، جلسات و غیره به نتیجه‌ای نخواهد رسید و متأسفانه بعضی از افرادی که سمتی را عهده‌دار می‌شوند نسبت به این موضوعات بی‌توجه و تنها به فکر منافع خود هستند، اما با وجود اینکه دین ما دین غنی و از یک پشتوانه قوی فرهنگ اهل بیت(ع) برخوردار است و همواره سفارشات زیادی در خصوص حلال و حرام برای ما دارد، اما متأسفانه شاهد هستیم که تا چه اندازه در این مسیر اختلاس‌هایی صورت می‌گیرد و در اینجاست که منافع مردم مملکت نادیده گرفته می‌شود و همین امر نشان می‌دهد که در بخشی از وظایفی که بر عهده مسئولان و مدیران است، دچار ضعف‌ها و مشکلاتی هستیم.

حسینی‌مطلق ابراز کرد: در واقع دانشجویان 16 آذر شهید شدند تا ما بتوانیم امروز به راحتی و آزادانه از پیشرفت کشور و آرمان‌هایی که باید محقق شود، صحبت کنیم. بنابراین خودمان را مسئول می‌دانیم، البته منظور از این مسئول دانستن این نیست که پستی به ما داده شده و ما بخواهیم از آن سوء استفاده کنیم، بلکه منظور پاسخگو بودن است.

وی تصریح کرد: در حقیقت اگر ما امروز برای ازدواج و مسکن جوانان اقدامی انجام ندهیم، سال‌های آینده نسل‌های ما از عملکرد ما ناراضی خواهند بود و در این صورت دیگر نمی‌توان اقدامی انجام داد. بنابراین ما بر خود وظیفه می‌دانیم چه در نهاد مقام معظم معظم رهبری در کل کشور و چه در دانشگاه فردوسی این گفتمان را تقویت کنیم.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی در پاسخ به این پرسش که آیا مسئولان در دانشگاه، خود را مورد نقد و ارزیابی قرار می‌دهند یا خیر، تصریح کرد: معمولاً انسان‌ها از نقد گریزان هستند و در حقیقت ذات انسان اینگونه است که هر کاری که انجام می‌دهد انتظار دارد که از او تعریف و تمجید کنند و هیچگاه انتظار ندارد که به رفتار و گفتار او خرده گرفته شود و به نوعی از سوی اطرافیان مورد نقد قرار گیرد، اما در حقیقت اگر شخصی نگاه هوشمندانه‌ای به نقد داشته باشد، آن نقد می‌تواند پایه پیشرفت او باشد و این مسئله‌ای است که تمام دنیا آن را پذیرفته‌اند.

تسخیر قلوب، مقدم بر تسخیر عقول است

نتوانسته‌ایم فرهنگ عمومی نقد را در دانشگاه داشته باشیم

حسینی مطلق افزود: اما این در حالی است که مقام معظم رهبری نیز به این موضوع اشاره کرده‌‌اند و از این موضوع به‌عنوان نقد منصفانه یاد کرده‌اند. در این میان نیز دانشگاه نسبت به سایر دستگاه‌ها از این مقوله بیشتر استفاده می‌کند، زیرا در دانشگاه بیشترین ارتباط را با جوانان داریم و این جوانان هم از ویژگی‌های خاصی برخوردار هستند که یکی از ویژگی‌های آن‌ها نقد کردن با زبان تیز و تندشان است و این بُرنده بودن زبان آن‌ها باعث پیشرفت ما شده، زیرا بخشی از پیشرفت‌هایی که در عرصه علم و فناوری دست پیدا کرده‌ایم، به دلیل نقدهای همین جوانان بوده است.

وی تصریح کرد: ما سیستم‌هایی در دانشگاه داریم که وظیفه نظارت و ارزیابی را بر عهده دارند و به نوعی نقدهای دانشجویان را می‌شنوند و در سیستم خود آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند، اما کافی نیست و بنا بود نقدهایی که به‌ویژه دانشجویان در کرسی‌های آزاداندیشی مطرح می‌کنند را استفاده کنیم و خودمان را بسازیم که خوشبختانه اقدامات خوبی هم در این زمینه انجام شده و نهادهای رسمی نیز این انتقادات و نظرات را جمع‌آوری می‌کنند، اما اگر در اینجا منظور این باشد که توانسته‌ایم نقد را در دانشگاه به یک فرهنگ عمومی تبدیل کنیم در پاسخ باید بگویم خیر ما هنوز موفق به انجام چنین کاری نشده‌ایم و هنوز فاصله زیادی با این موضوع داریم.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری رهبری در دانشگاه فردوسی گفت: ما به‌عنوان مسئول نهاد رهبری بزرگترین دانشگاه‌ شرق کشور باید برای خود برنامه‌ای را تدوین کنیم و از دانشجویان بخواهیم که نقدهای خودشان را به ما ارائه دهند که البته من به شخصه گاهی این کار را انجام می‌دهم و دانشجویی که برای انجام کاری به من مراجعه می‌کند از او می‌خواهم که انتظارات خود را از ما که به‌عنوان یکی از مسئولان در این دانشگاه فعالیت داریم، اعلام کند و زمانی‌که پای صحبت‌های آن‌ها می‌نشینم متوجه می‌شوم که بهترین نقدها را این جوانان دانشجو می‌توانند به من ارائه دهند تا بتوانم آن‌ها را مورد توجه قرار دهم و از آن‌ها استفاده کنم.

حسینی‌مطلق بیان کرد: امروز در دانشگاه فردوسی هنوز فاصله زیادی با این موضوع که پذیرای نقد دانشجویان باشیم، داریم و در حقیقت ما برای خودمان افتخار می‌دانیم که 10 نفر به‌عنوان هیئت اندیشه‌ورز انتخاب شوند و ما را نقد کنند. در حقیقت اگر مسئول هوشمندی باشیم، قانونی را مبنی بر اینکه برای بهترین نقدهایی که از سوی مدیران به من وارد می‌شود جایزه‌ای تعیین می‌کنیم، چراکه در حقیقت این نقد آن‌ها باعث پیشرفت در کارمان خواهد شد.

انتقاد حتی با صدای بلند می‌تواند مسیر ما را اصلاح کند

وی اضافه کرد: از این‌رو در فضای دانشگاه نیز دید ما این است که باید در دانشگاه این امر رقم بخورد و ما در دانشگاه نقدهای دانشجویان را بپذیریم و به آن‌ها خرده نگیریم، اما این در حالی است که از اینکه دانشجو با صدای بلند ما را نقد کند، ترسیده‌ایم، اما به این موضوع پی نبرده‌ایم که همین صدای بلند می‌تواند ما را اصلاح و مسیر ما را هموار کند و آن چیزی را می‌بیند که شاید ما به دلیل مشغله‌های مختلف آن موضوع از نگاهمان رد شده است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی تصریح کرد: امیدوارم که روزی برسد همه مسئولان ما از این نقد سازنده استقبال کنند و به تعبیری این نقدها را به‌عنوان چراغی در یک جاده ببینیم که این جاده را برای ما روشن می‌کند که در حقیقت این‌ها مبنای روایی، دینی و قرآنی دارد که انسان‌ها به مرحله‌ای از زندگی خود می‌رسند که شرح صدر را در زندگی خود داشته باشند و براساس این شرح صدر پیش روند.

حسینی‌مطلق عنوان کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) فردی بودند که شرح صدر داشتند و با همه مردم به گفت‌وگو می‌پرداختند، اما چند درصد از ما مسئولان در دانشگاه چنین کاری را انجام داده‌ایم؟ اگر ما به این مرحله برسیم که دانشجویی از ما انتظاراتی دارد، قطعاً می‌توانیم انتظارات او را بدون چشم‌داشتی برآورده کنیم و به آن آرمان‌خواهی که هدف‌مان است، دست پیدا کنیم.

آرمان‌خواهی به معنای نادیده گرفتن واقعیات نیست

وی اظهار کرد: البته آرمان‌خواهی به این معنا نیست که واقعیت را نادیده بگیریم که اتفاقاً ما باید واقعیت را در نظر بگیریم و براساس این واقعیت‌ها، استعدادها و داشته‌ها آرمان‌خواهی داشته باشیم و از این‌رو اگر به این انتقادها توجه شود همین انتقادات می‌تواند پایه‌ای برای پیشرفت ما در مسیر آرمان‌خواهی باشد که این عقیده ما برگرفته از سخنان مقام معظم رهبری در دیدارهایی است که با دانشجویان داشته‌اند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی اضافه کرد: همان‌گونه که می‌دانیم پیامبران و اهل‌بیت(ع) بالاترین عقلای زمین بودند که روش تربیتی این بزرگان در مواجه با مردم نیز بدین صورت بوده که در ابتدا قلب طرف مقابل خود را تسخیر می‌کردند که این موضوع می‌تواند یک بحث راهبردی برای ما باشد و همین امر را می‎توانیم مورد استفاده در زندگی و روش تربیتی خود قرار دهیم. در حقیقت اگر قلب طرف مقابل خود را به دست آوریم حتما عقل او نیز همراه با ما خواهد شد. همیشه بر این باور هستم که تسخیر قلوب مقدم بر تسخیر عقول است و این موضوع را که ریشه روانشناسی دارد به همه دوستانم توصیه می‌کنم. زیرا اگر این مهم را اساس کار خود قرار دهیم قطعا می‌توانیم در برخورد با طرف مقابل رابطه بهتری را برقرار کنیم و چه بسا که از این طریق نیز او را در مسیری که باید قرار دهیم.

حسینی‌مطلق خاطرنشان کرد: بنابراین بنده به‌عنوان نماینده رهبری در یک دانشگاه انتخاب می‌شوم باید به لحاظ روحی آمادگی کافی را داشته باشم که اگر دانشجویی با هر شخصیتی که دارد به من مراجعه می‌کند، نگاه من به آن دانشجو این‌گونه باشد که من باید ابتدا گوش شنوایی برای مشکل او داشته باشم و سپس صادقانه برای حل مشکل او گام بردارم.

وی ادامه داد: این در حالی است که مدیران، مسئولان و آن دسته از افرادی که با جوانان در ارتباط هستند باید بتوانند بدون در نظر گرفتن ویژگی‌های شخصیتی افراد و به‌ویژه جوانان مشکل او را حل کنند. اگر رفتار ائمه‌اطهار(ع) را مورد توجه قرار دهند و به همان شیوه تربیتی رفتار کنند قطعاً می‌توانند او را همراه خود کنند و در نهایت هم آن فرد را در مسیری که باید قرار خواهند داد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی عنوان کرد: از این‌رو اگر فرهنگ اهل‌بیت(ع) در سیره و عملکرد ما رواج پیدا کند، قطعاً این رفتارهایی که در دانشگاه با دانشجویان می‌شود را شاهد نخواهیم بود و این در حالی است که مقام معظم رهبری نیز در سخنان خود به جذب افراد اشاره می‌کنند، اما متاسفانه مسئولان کشور ما تاکنون هیچ‌گونه توجهی نسبت به این موضوع نداشته‌اند.

حسینی‌مطلق بیان کرد: به هر جهت مسئول بالادستی ما که مقام معظم رهبری هستند در سخنرانی‌های خود بارها به ما تأکید کرده‌اند که شما نماینده حوزه در دانشگاه هستید و در بخشنامه‌هایی که به ما داده می‌شود نیز این‌گونه آمده است که نهاد باید یک چتر پوششی و حمایتی باشد و همواره باید از همه تشکل‌ها و افراد و هر جناحی که هستند، استقبال کند.

وی با اشاره به اینکه در واقع اگر ما توانستیم در یک فرایند، رأفت اسلامی را در مقابل فردی که به هر جهت اقدامی را که نباید انجام دهد به کار ببریم، این رفتار ما نقش سازنده خواهد داشت، گفت: در حقیقت این رفتارها براساس تأکیدات مقام معظم رهبری است و به نوعی رویکرد سازمانی ما در این نهاد است و از سوی مسئولان بالادستی ما نیز در بخشنامه‌های خود مدام به این موضوعات تاکید می‌شود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی تصریح کرد: یکی از ملاک‌های ارزیابی ما این است که تا چه اندازه توانسته‌ایم این چتر را وسعت دهیم، افراد را به خود جذب کنیم و با قلب دانشجویان با هر رفتاری، شخصیتی و جناح بندی‌هایی که دارد، همراه شویم؟ آیا توانسته‌ایم ملجأ و پناهگاهی برای استادی باشیم که با خانواده یا جامعه خود دچار مشکل می‌شود؟ و من باید بدون هیچ‌گونه قید و شرطی پذیرای این مهم باشم.

حسینی‌مطلق عنوان کرد: بنابراین با دانشجو تعامل داشتن، نزدیک شدن به آن‌ها، زندگی کردن و نبستن درب‌های اتاق به روی آن‌ها می‌تواند تاثیرات خوبی داشته باشد و همین امر نیز موجب می‌شود که قلب آن‌ها را تسخیر و به نوعی آن‌ها را جذب و همراه خود کنیم و ما تلاش کرده ایم که طی این سال‌ها این مهم را مبنای کار خود قرار دهیم و به نظر می‌رسد که بخشی از موفقیت‌های ما نیز به دلیل پرداختن به این موضوع مهم است که توانسته‌ایم این مهم را توسعه دهیم.

انتهای پیام
captcha