برگزاری حضوری مسابقات قرآن نتیجه عادلانه‌تری رقم می‌زند
کد خبر: 4018782
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۶
در گفت‌وگو با ایکنا مطرح شد؛

برگزاری حضوری مسابقات قرآن نتیجه عادلانه‌تری رقم می‌زند

دانشجوی رشته پزشکی و یکی از راه‌یافتگان به مسابقات سراسری قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی استان همدان تأکید کرد: برگزاری حضوری مسابقات نتیجه عادلانه‌تری را رقم می‌زند.

مسابقات قرآن بانوانآذین کاظمی، دانشجوی رشته پزشکی و یکی از راه‌یافتگان به مسابقات سراسری قرآن و عترت وزارت بهداشت در رشته حفظ کل در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از همدان، بیان کرد: سال‌های گذشته که مسابقات به‌صورت حضوری برگزار می‌شد داوران و متسابقان حاضر شده و رقابت خوبی ایجاد می‌شد.

وی افزود: همچنین وقتی داور حضور داشته باشد بهتر می‌تواند سطح یک شرکت‌کننده در مسابقات را بسنجد، به نظرم یک داور به‌صورت عادلانه نمی‌تواند از یک ویدئو سطح واقعی یک شرکت‌کننده را بسنجد.

کاظمی ادامه داد: حضور یک داور در مسابقات، خود عاملی برای ایجاد رقابت بیشتر است؛ علاوه بر این داور تسلط بیشتری نسبت به ارزیابی سطح واقعی یک شرکت‌کننده دارد.

این دانشجوی قرآنی یادآور شد: برگزاری غیرحضوری مسابقات قرآن در سال‌های اخیر مزیت‌هایی هم داشته است که از جمله آنها می‌توان به کاهش استرس شرکت‌کنندگان و پیشبرد سریع کارها اشاره کرد.

وی با بیان اینکه مسابقات امسال در سطح خوبی برگزار شد، افزود: امسال تعداد شرکت‌کنندگان نسبت به سال گذشته ارتقا یافته بود و رقابت بهتری هم بین متسابقان حاکم بود.

تعداد کم سؤالات ارزیابی را سخت‌تر می‌کند

این حافظ قرآن با تأکید بر اینکه تعداد سؤالات در بیست‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن کم بود، افزود: با کم بودن تعداد سؤالات ارزیابی عادلانه سطح یک شرکت‌کننده سخت‌تر می‌شود، اگر تعداد سؤالات بیشتر باشد داوری عادلانه‌تر انجام می‌گیرد.

کاظمی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه از پنج سالگی وارد کلاس‌های جامعة‌القرآن شدم و حفظ قرآن را آغاز کردم، افزود: اکنون سال آخر رشته پزشکی هستم که متأسفانه به‌دلیل حجم زیاد مشغله‌ها فقط تاکنون در مرحله استانی حائز مقام برتر شده‌ام.

وی در پایان تأکید کرد: پیشنهاد می‌کنم مسئولان امور قرآنی دانشگاه علوم پزشکی افرادی را که در رشته‌های مختلف سطح بالایی دارند شناسایی کرده و چندین ماه قبل از برگزاری مسابقات برای این افراد کلاس برگزار کنند تا سطح آنها ارتقا پیدا کند و انگیزه لازم را برای شرکت در مسابقات داشته باشند.

حسین فرخی، مسئول امور قرآنی دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در ادامه به خبرنگار ایکنا گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم انجام گرفته که کلاس‌های آمادگی ویژه برای 72 نفری که از دانشگاه علوم پزشکی در رشته‌های آوایی به مرحله سراسری راه پیدا کرده‌اند برگزار شود.

وی تصریح کرد: این کلاس‌های همواره در طول سالیان مختلف تقریباً پیش از برگزاری آزمون‌های سراسری برگزار می‌شده امسال نیز دو یا سه روز پیش از برگزاری آزمون برگزار خواهد شد.

فرخی تأکید کرد: با توجه به اینکه این کلاس‌ها در جهت رفع اشکال بوده و مطالب فراری ندارد و نکات کلیدی را فرد مورد نظر در همان جلسات فرا می‌گیرد و نیازی به تمرین زیاد ندارد بنابراین نیازی نیست که چندین ماه پیش از زمان برگزاری آزمون برگزار شود.

مسئول امور قرآنی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: دانشگاه علوم پزشکی یک یا دو جلسه کلاس رفع اشکال و کلاس توجیهی برای حضور متسابقبن در مسابقات سراسری با حضور دو نفر از اساتید مجرب قرآنی از بنیاد قرآن همدان برگزار می‌کند.

وی اظهار کرد: اساتیدی که برای برگزاری این کلاس‌ها دعوت می‌کنیم همگی دارای مدرک کشوری بوده و زیر نظر بهترین اساتید قرآنی کشور دوره دیده‌اند. بنابراین، کیفیت آموزش‌های آنها با داوران مسابقات سراسری قرآن برابری می‌کند.

فرخی در پایان گفت: پیش از برگزاری جشنواره قرآن امسال در مرحله استانی نیز کلاس‌های آمادگی و رفع اشکال برای 94 نفری که در رشته آوایی شرکت کرده بودند برگزار شد.

انتهای پیام
captcha