غربال‌گری جنین و سقط جنین گزینشی در فصلنامه «حیات معنوی»
کد خبر: 4016437
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲

غربال‌گری جنین و سقط جنین گزینشی در فصلنامه «حیات معنوی»

تازه‌ترین شماره فصلنامه «حیات معنوی» به صاحب امتیازی مؤسسه فرهنگی دین‌پژوهی بُشرا، موضوعات متنوعی را در قلمرو اخلاق و عرفان مورد بررسی و واکاوی قرار داده است.

به گزارش ایکنا، از جمله مقالات منتشر شده در این شماره شامل «مقدمه‌ای بر نظریه تقدم اخلاق» از مهدی مهریزی، «روحانیت و حوزه‌های علمیه، اخلاق خود و اخلاق جامعه» نوشته سیدضیاء مرتضوی، «سیاست به مثابه کرامت» به قلم محمدجعفرامیر محلاتی، «مبانی نظری اخلاق پژوهش در مرحله دست‌یابی به نتیجه» نوشته محمدرضا جباران، «آزمایش غربال‌گری جنین و سقط جنینِ گزینشی؛ بررسی اخلاقی» اثر نعیمه پورمحمدی، «خدای غایب: اختفای خداوند از منظر عارف» به قلم احمد شهدادی، «نطق هستی» نوشته محمدجواد ادبی و «سوژۀ عرفانی به‌مثابه کنش‌گر در راه» به قلم محمدرضا تاجیک است.

در این شماره پرونده ویژه‌ای نیز با موضوع اصول اخلاق دین وجود دارد که شامل دو گفت‌وگو با مهدی مهریزی و مسعود آذربایجانی است. اقتراح (با نظرخواهی از سید محمدعلی ایازی، حسن بوسلیکی، محمدهادی طلعتی، ناصر مهدوی و حسین واله) و دو یادداشت با عنوان «نکته‌هایی در باب اصول اخلاق دین» اثر فتح‌الله نجارزادگان و «تأملی در بازخوانی ساختار و مفاهیم دانش اخلاق» به قلم محمدعلی میرزایی است.

انتهای پیام
captcha