همکاری دانشگاه فنی و حرفه‌ای با پیتشت رومانی
کد خبر: 4012890
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰
صالحی عمران خبر داد:

همکاری دانشگاه فنی و حرفه‌ای با پیتشت رومانی

ابراهیم صالحی عمران تأکید کرد: تحریم‌های علمی کشور با اعزام بزرگ‌ترین گروه از اعضای هیئت علمی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور به منظور تدریس و گسترش همکاری‌های علمی و بین‌المللی به کشور رومانی شکسته شد.

به گزارش ایکنا به نقل از اداره کل روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه‌ای، ابراهیم صالحی عمران بیان کرد: در راستای بین‌المللی‌سازی فعالیت‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای و اجرای تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی و بین‌المللی منعقده با دانشگاه پیتشت رومانی طبق توافقات به عمل آمده تعدادی از اعضای هیئت علمی دانشگاه به کشور رومانی اعزام شدند.

وی با اشاره بر اینکه اعزام این گروه در شرایطی صورت پذیرفت که با عنایت به تحریم ها و محدودیت تعاملات بین المللی، شرایط برای همکاری‌های بین المللی نظیر دعوت از محققان خارجی و همچنین اعزام و اجرای برنامه‌های مشترک بطور کامل فراهم نیست، خاطرنشان کرد: این گروه 25 نفره متشکل از اساتید رشته های کامپیوتر، برق، مکانیک و نانو فناوری در قالب طرح اراسموس پلاس و با هزینه دانشگاه میزبان به کشور رومانی اعزام شدند که ارائه سخنرانی، تدریس مباحث ویژه به همراه بازدید از کارگاه ها و آزمایشگاه های پیشرفته دانشگاه پیتشت از برنامه های اصلی این سفر 10 روزه بوده است.

صالحی عمران تأکید کرد: کلیه هزینه های اعزام این هیئت (هزینه های برگزاری دوره آموزشی، پرواز رفت و برگشت، اقامت و پذیرایی و ...) از گرنت بین المللی تأمین و پرداخت شده است.

دانشگاه پیتشت در کشور رومانی همکار حوزه هیبرید و برقی صنایع خودروسازی داچیا و رنو مستقر در سی تی پارک فناوری آرگس است و تولید بایودیزل از ضایعات محصولات کشاورزی، مهندسی هسته ای، حمل و نقل، قطعه سازی از مهمترین زمینه ای پژوهشی این دانشگاه است.

گزارش مشروح این سفر تحقیقاتی متعاقبا از روابط عمومی اعلام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha