آغاز طرح «کتاب‌یار دانش‌آموزی» در اردبیل
کد خبر: 4011952
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴

آغاز طرح «کتاب‌یار دانش‌آموزی» در اردبیل

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل، از آغاز طرح «کتاب‌یار دانش آموزی» با محوریت دانش‌آموزان و مدارس در استان خبر داد.

آغاز طرح «کتابیار دانش آموزی» در اردبیلپروانه رضاقلیزاده، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل، در گفتگو با ایکنا از اردبیل، از آغاز طرح «کتابیار دانش‌آموزی» با محوریت دانش‌آموزان و مدارس استان خبر داد و گفت: امسال هماهنگ‌تر از سال‌ها و دوره‌های قبل برنامه‌های هفته کتاب را از ۲۳ تا ۳۰ آبان‌ماه پیش خواهیم برد.

وی بیان کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی استان علی‌رغم شرایط کرونایی در دو سال گذشته تلاش کرده که روند فعالیت‌های کتاب و کتابخوانی را با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فضای مجازی به صورت مستمر پیش برده و در سال جاری نیز در ادامه همین روند به صورت منظم‌تر و منسجم‌تر برنامه‌های متنوع و متعددی را برای هفته کتاب تدارک دیده است.

رضاقلیزاده، با اشاره به انتخاب «جای خالی را با کتاب خوب پر کنیم» به عنوان شعار هفته کتاب، اظهار کرد: به دلیل حجم بالای فعالیت‌ها و برنامه‌های تدارک دیده شده در نهاد برنامه‌هایی فراتر از این ایام را در استان تدارک دیده‌ایم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل، به بیان اهم برنامه‌های تدارک دیده شده هفته کتاب در استان پرداخت و گفت: در آستانه هفته کتاب، ۱۹ آبان ماه سال جاری، برگزاری اختتامیه و مراسم تجلیل از برگزیدگان پنجمین دوره دوسالانه بین‌المللی کارتون کتاب همراه با برپائی نمایشگاه از آثار برگزیده را خواهیم داشت.

وی افزود: در این هفته مجموعه افتتاح‌ها و بازگشایی‌هایی را در سطح کشور خواهیم داشت که بر این اساس حدود ۱۸ بازگشایی و افتتاح شامل کتابخانه‌های روستایی، سیار و پیشخوان در استان انجام خواهد شد.

رضاقلیزاده، یادآور شد: در حوزه خدمات فرهنگی محافل ادبی جای پردازش زیادی دارد، این محافل امروز تا واحد کتابخانه توزیع شده و تاکنون چنین حرکت یکپارچه‌ای را در حوزه ادبیات کشور نداشتیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل، با اشاره به استقبال مخاطبان از یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی و تمدید آن از افزایش جوایز نقدی این جشنواره خبر داد و گفت: امسال برای جشنواره کتابخوانی رضوی در سطح ملی ۱۵۶ جایزه در نظر گرفته شده که به ازای هر کتابخانه ۲۰ جایزه و در شهرستان‌ها هم برای بخش خانواده تا ۸ جایزه در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام
captcha