برای خانواده‌مان آنلاین باشیم + فیلم
کد خبر: 4006969
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۸

برای خانواده‌مان آنلاین باشیم + فیلم

امروزه ساعت‌های زیادی از وقت خود را در شبکه‌های اجتماعی در حال گفت‌وگو با دوستان و تبادل اطلاعات با دیگران هستیم، اما بهتر است اول برای خانواده‌مان آنلاین باشیم؛ هیچ‌ کس و هیچ‌ چیز جای آن‌ها را پر نمی‌کند.

برای خانواده‌مان آنلاین باشیم + فیلم

به گزارش ایکنا، از زمانی که فضای مجازی جای خود را در زندگی ما بازکرده است ساعت‌های زیادی از وقت خود را در شبکه‌های اجتماعی در حال گفت و گو با دوستان و تبادل اطلاعات با دیگران هستیم. مطابق پژوهش‌ها به‌طور متوسط روزانه بین ۷ تا ۱۱ ساعت از وقت خود را با گوشی تلفن همراه در شبکه‌های اجتماعی هستیم.
 
بین رفقا، همکاران، دوستان و افراد تازه‌ای که به‌واسطه فعالیت در شبکه‌های اجتماعی با آن‌ها آشنا می‌شویم. گاهی در تمام ساعات شبانه‌روز آنلاین هستیم و از گپ زدن با دیگران خسته نمی‌شویم. اعتیاد به گوشی هوشمند و شبکه‌های اجتماعی اغلب به حذف ارتباط فیزیکی و عاطفی با اطرافیان منجر می‌شود.
 
یادمان باشد ماقبل از هر دوست جدید و هرگونه ارتباط مجازی یک خانواده داریم. از خودمان بپرسیم آیا برای آن‌ها هم وقت می‌گذاریم؟ آیا حواسمان به آن‌ها هم هست؟ مراقب ناراحتی و دلخوری پدر و مادرمان هستیم؟ بهتر است اول برای خانواده‌مان آنلاین باشیم؛ هیچ‌کس و هیچ‌چیز جای آن‌ها را پر نمی‌کند.

در همین راستا مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام به تهیه کلیپ‌هایی با موضوع فضای مجازی و سواد رسانه‌ای کرده است که در ادامه می‌بینید.
 
انتهای پیام
captcha