زبان خوش حتی با کفار + فیلم
کد خبر: 4006554
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲
پیام‌آور مهر / 6

زبان خوش حتی با کفار + فیلم

هرکسی واقعاً پیامبر(ص) را دوست دارد باید ایشان را در راه رسیدن به هدف ایشان یعنی وحدت یاری دهد؛ نه تنها مسلمانان بلکه کفار را باید هم با زبان خوش و روی گشاده دعوت به خیر و دعوت به اسلام کرد.

به گزارش ایکنا، هفته وحدت و میلاد رسول مکرم اسلام(ص)، فرصتی است تا مسلمانان بیشتر درباره ایشان بخوانند و بشنوند و سیره و سنت آن «پیام‌آور مهر» را مرور کنند.
 
به همین جهت به سراغ دکتر محسن اسماعیلی، عضو مجلس خبرگان رهبری و استاد دانشگاه تهران رفتیم تا از او بشنویم که چرا پیامبر اسلام را «رحمت برای همه» معرفی کرده‌اند و از طرفی وظیفه ما به عنوان مسلمان در تبعیت از ایشان چیست.
 
بخش‌ ششم این درس‌گفتار به شرح ذیل است:
 
پیامبر(ص) آمد تا به تصریح قرآن کریم، دل انسان‌ها را به یکدیگر نزدیک، آنها را با هم مهربان و شعله آتش اختلاف و درگیری را خاموش کند و هرکسی واقعاً پیامبر را دوست دارد باید ایشان را در راه رسیدن به این هدف کمک کند؛ نه فقط مسلمانان بلکه کفار را باید هم با زبان خوش و روی گشاده، دعوت به خیر و دعوت به اسلام کرد و میان مسلمانان که داستان مفصل‌تر است.
 
برخی از ما گویا انتظار می‌کشیم تا از کسی عیبی پیدا کنیم و این یک عیب را بهانه‌ای برای نادیده گرفتن هزار خوبی او قرار دهیم، در حالی که حضرت امیرالمؤمنین(ع) فرمود: «انی اذا استحکمت فی الرجل خصلة من خصال الخیر احتملته لها واغتفرت له فقد ما سواها» یعنی من اگر یک صفت خوب در کسی پیدا کنم به دلیل همان صفت، وی را تحمل می‌کنم و نداشتن خوبی‌های دیگر را نادیده می‌گیرم. شیعه و مسلمان چنین کسی است.
 
امام صادق (ع) با ناراحتی خطاب به شیعیان فرمود: چرا شما با همدیگر درگیرید، از هم بیزاری می‌جویید و بین شما فاصله وجود دارد؟ آیا این درست است که شما از همدیگر جدایی می‌طلبید؟ درست است که بعضی از مؤمنان از دیگران برتر هستند و بعضی نماز بیشتری می‌خوانند و برخی نیز بینش قوی‌تر و بصیرت بیشتری دارند اما هیچکدام دلیل بر جدایی شما از یکدیگر نمی‌شود، چراکه این درجات ایمان است وگرنه همه شما مؤمن هستید و همه مؤمنان هم برادر هستند.
انتهای پیام
captcha