فضای مجازی شهربازی نیست + فیلم
کد خبر: 4003376
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴

فضای مجازی شهربازی نیست + فیلم

امروزه از دید برخی کودکان و نوجوانان، فضای مجازی با شهربازی تفاوتی ندارد و در این فضا دنبال سرگرمی و تفریح هستند، اما باید کم‌کم با کارکرد‌های مفید و آموزنده رسانه‌ها هم آشنا شوند.

فضای مجازی شهربازی نیست + فیلم

به گزارش ایکنا، از نگاه بسیاری از بچه‌های امروزی، تلفن همراه و فضای مجازی با شهربازی تفاوتی نمی‌کند. آن‌ها فقط در دنیای رسانه‌ها دنبال سرگرمی و تفریح هستند. اگرچه استفاده تفریحی از رسانه‌ها اشکالی ندارد، اما بچه‌ها باید کم‌کم با کارکرد‌های مفید و آموزنده رسانه‌ها هم آشنا شوند. شما به‌عنوان والدین در این مسیر می‌توانید کمی سرگرم آموزی هم به سبد مصرف رسانه‌ای بچه‌ها اضافه کنید. توصیه‌های ما می‌تواند شما را در این مسیر کمک کند.

می‌توانید یک‌چهارم زمان بازی‌های دیجیتال بچه‌ها را به بازی‌های آموزشی اختصاص دهید. برای بازی‌های سودمند و آموزشی راهنما‌های خوبی در فضای مجازی وجود دارد. تماشای فیلم‌های مستند و علمی هم بسیار مفید است. بهتر است زمانی را به همراه بچه‌ها به تماشای فیلم‌های مستند و علمی تلویزیون اختصاص داده و درباره محتوای برنامه‌ها باهم گفتگو کنید.

یکی از ویژگی‌های تلفن‌های هوشمند وجود برنامک‌های آموزنده است. این برنامک‌های آموزنده می‌تواند بچه‌ها را با پدیده‌های طبیعی، مردم جهان و علوم دیگر آشنا کند. راهکار دیگر این است که غیر از کتاب‌های داستانی، قالب‌های دیگری مانند دانشنامه‌های تصویری، زندگینامه‌ها و سفرنامه‌ها وجود دارد که علاوه بر سرگرم‌کنندگی می‌تواند پای مطالعه را به سبد مصرف رسانه‌ای فرزندانتان باز کند.

همچنین، مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام به تهیه کلیپ‌هایی با موضوع فضای مجازی و سواد رسانه‌ای کرده است که در ادامه می‌بینید.
 
انتهای پیام
captcha