تجهیزات آتش‌نشانی اراک استاندارد نیست
کد خبر: 4001240
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸

تجهیزات آتش‌نشانی اراک استاندارد نیست

سرپرست شهرداری اراک گفت: سازمان آتش‌نشانی در اراک با یک سوم ظرفیت مشغول به خدمت است و امکانات و تجهیزات آن در سطح استاندارد نیست.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، محمد جعفرپور، سرپرست شهرداری اراک، امروز، 7 مهر در مراسم بزرگداشت روز آتش‌نشانی و ایمنی، ترویج و تثبیت فرهنگ ایمنی در جامعه را متذکر شد و افزود: رعایت نکات ایمنی از سوی شهروندان بسیار حائز اهمیت است. چراکه زمینه حفظ سلامتی خود و دیگران را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به قدمت 100 ساله آتش‌نشانی در ایران، اظهار کرد: وقتی اولین بار حدود ۱۰۰ سال پیش آتش‌نشانی در تبریز بنیان‌گذاری شد انتظار نمی‌رفت که با گسترش شهرنشینی این حرفه مورد نیاز مردم قرار گیرد و صاحب جایگاهی ویژه باشد. چراکه مردم از هر قشری که باشند به آتش‌نشانان احترام گذارده و به آنان اعتماد دارند.

جعفرپور ادامه داد: آتش‌نشانان همواره مورد تکریم هستند. این شغل با ایثار و فداکاری توأم است و گاه حتی به شهادت ختم می‌شود و نمونه ایثارگری شهدای آتش‌نشان را کم نداریم و قطعاً اگر عشق و فداکاری با این شغل همراه نباشد ادامه کار امکان ندارد یا با سختی بسیار طی می‌شود.

به‌گفته وی شهر اراک به دلیل رشد سریع و استقرار شهرک‌های صنعتی، همواره خطرات و حوادث را در کمین خود داشته است و آتش‌نشانی این شهرستان در کنار خدمت‌رسانی به این شهر، خدماتی فرامنطقه‌ای در کل استان ارائه می‌کند و البته با وجود اقدامات و خدمات صورت گرفته، این مجموعه امکانات کاملی در اختیار ندارد.

جعفرپور اضافه کرد: سازمان آتش‌نشانی در اراک با یک سوم ظرفیت مشغول به خدمت است و امکانات و تجهیزات آن در سطح استاندارد نیست. امید است در آینده بحث استانداردسازی ماشین‌آلات، نیروی انسانی و تجهیزات به جایگاه قابل قبولی برسد تا این مجموعه با حداقل‌ترین مشکلات فعالیت داشته باشند.

انتهای پیام
captcha