آموزش و پرورش شرف، آینده و امید این کشور برای توسعه است
کد خبر: 4000266
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶
آیت‌الله عاملی؛

آموزش و پرورش شرف، آینده و امید این کشور برای توسعه است

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید، گفت: آموزش و پرورش شرف، آینده و امید این کشور برای توسعه است و باید مدارس و کلاس‌های این حوزه را انسان‌های شایسته اداره کنند.

زنگ مهر در اردبیل نواخته شدبه گزارش ایکنا از اردبیل، سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰، سوم مهرماه، همزمان با سراسر کشور به طور رسمی با نواخته شدن زنگ مهر و نماز توسط نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل، در همه مناطق و نواحی آموزش و پرورش استان آغاز شد.

سال تحصیلی جدید در استان با حضور ۲۵۳ هزار دانش آموز و با شعار «سلامت، آموزش و آرامش» بر اساس شیوه‌نامه فعالیت مدارس در شرایط کرونایی با برگزاری آیین‌های ویژه در مدارس استان آغاز شد.

آیت‌الله سید حسن عاملی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در آئین نواخته شدن زنگ مهر و نماز در اردبیل با اشاره به سرعت و عمق تحولات علمی و فناوری در جهان، گفت: امروزه علم نقش اساسی در پیشرفت جوامع مختلف ایفا می‌کند و دانشمندان نقش محوری در این زمینه دارند.

آیت‌الله عاملی، نخبگان هر جامعه را اصلی‌ترین ثروت و سرمایه آن جامعه بیان کرد و افزود: کشور ما باید همپای کشور‌های دیگر در توسعه علمی حرکت کرده و در تولید علم در سطح جهان سهیم شود.

وی تلاش دانش آموزان و دانشجویان فعال و پرنشاط در محیط‌های علمی را زمینه ساز کسب اقتدار برای کشور دانست و تصریح کرد: مجهز شدن به علم هم فرد و هم یک ملت را قدرتمند می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان با تاکید بر ضرورت علم‌آموزی برای حفظ استقلال و اقتدار کشور، گفت: امروزه چشم همه دلسوزان کشور به تلاش دانشمندان جوان و عالم کشور دوخته شده است.

آیت‌الله عاملی، افزود: آموزش و پرورش شرف، آینده و امید این کشور برای توسعه است و باید مدارس و کلاس‌های این حوزه را انسان‌های شایسته اداره کنند.

انتهای پیام
captcha