بستری ۴۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی اردبیل
کد خبر: 3999924
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱

بستری ۴۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی اردبیل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل، گفت: طی شبانه‌روز گذشته ۴۰ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان بستری شده‌اند.

بستری ۴۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، شهرام حبیب‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل، سوم مهرماه، به تشریح آمار بیماران کرونایی استان پرداخت و اظهار کرد: طی شبانه‌روز گذشته ۴۰ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شده و ۵ نفر نیز جانباختند.

وی افزود: ۵۶ بیمار مبتلا به کرونا نیز با بهبودی نسبی از بیمارستان‌های استان اردبیل مرخص شدند که شمار کل بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان اردبیل به ۳۳۸ نفر رسید که از این تعداد ۸۰ بیمار بدحال در بخش ICU تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

حبیب‌زاده، بیان کرد: براساس آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، هم‌اکنون شهرستان‌های اردبیل، پارس‌آباد، خلخال، مشگین‌شهر، بیله‌سوار و نیر در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های گرمی، سرعین، نمین، کوثر و اصلاندوز در وضعیت زرد قرار دارند.

وی با تاکید بر ادامه استفاده مردم از ماسک گفت: امروز دغدغه ما، موج پنجم کرونا بوده که عمدتا از نوع ویروس جهش‌یافته دلتای هندی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، با اشاره به روند واکسیناسیون کرونا تصریح کرد: تاکنون در استان اردبیل ۷۴۲ هزار و ۳۱۲ دُز واکسن تزریق شده که از این مقدار ۵۱۸ هزار و ۲۷۳ دُز مربوط به نوبت اول و ۲۲۴ هزار و ۳۹ دُز مربوط به نوبت دوم واکسیناسیون است.

حبیب‌زاده با اشاره به اهمیت انجام واکسیناسیون بیان کرد: باید روند واکسینه شدن مردم استان بیشتر شده و به‌صورت فعال‌تر ادامه یابد.

انتهای پیام
captcha