اهدای خون؛ ضرورت روزهای کرونایی
کد خبر: 3997844
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸

اهدای خون؛ ضرورت روزهای کرونایی

مدیرکل انتقال خون استان اردبیل، گفت: هم‌اکنون با کاهش اهدای خون در اردبیل مواجه‌ایم و در این زمینه فرآورده‌های خونی در استان کاهش یافته است.

در روز‌های کرونایی «اهدای خون» را فراموش نکنیمشراره دژکام، مدیرکل انتقال خون استان اردبیل، در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، اظهار کرد: هم‌اکنون با کاهش اهدای خون در اردبیل مواجه‌ایم و در این زمینه فرآورده‌های خونی در استان کاهش یافته است.

وی افزود: با وجود کاهش اهدای خون با همکاری مردم نوعدوست نیاز‌های مراکز درمانی اردبیل به فراورده‌های خونی تأمین می‌شود.

دژکام، بیان کرد: به هم استانی‌ها و اهداء کنندگان خون این اطمینان را می‌دهم که هیچگونه نگرانی نداشته باشند، بیماری کرونا از راه خون منتقل نمی‌شود، و با اهدا خون یا تزریق فرآورده‌های خونی دچار بیماری کرونا نمی‌شوند، و کلیه پروتکل‌های بهداشتی در پایگاه‌های انتقال خون رعایت می‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان اردبیل، نیاز به فرآورده‌های خونی را دائمی عنوان کرد و گفت: در مقاطع حساس همچون شیوع کرونا این نیاز بیشتر می‌شود که از مردم می‌خواهیم در چنین مواقعی بیش از پیش در این امر خداپسندانه مشارکت نمایند.

وی یادآور شد: در راستای ارتقای سطح خدمات خونگیری و خون‌دهی و رفع نیاز‌های خونی بیمارستان‌ها، همه پایگاه‌های انتقال خون در شهرستان‌های مختلف این استان تجهیز و تقویت شدند.

دژکام، بیان کرد: با کاهش ذخایر خونی در استان اردبیل مواجهیم که به همین منظور نیاز است اطلاع‌رسانی‌های لازم در این زمینه با جدیت ادامه داشته باشد.

انتهای پیام
captcha