نفس‌های تلخ کرونا در اردبیل با ۶ فوتی
کد خبر: 3997803
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹

نفس‌های تلخ کرونا در اردبیل با ۶ فوتی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل، گفت: طی شبانه‌روز گذشته ۶۳ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری و ۶ نفر بر اثر این بیماری جان باختند.

نفس‌های تلخ کرونا در اردبیل با ۶ فوتیبه گزارش ایکنا از اردبیل، شهرام حبیب‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل، ۲۴ شهریورماه، به شرح آمار کرونایی‌های استان پرداخت و گفت: طی شبانه‌روز گذشته ۶۳ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری و ۶ نفر بر اثر این ویروس منحوس جان باختند.

وی افزود: طی همین مدت خوشبختانه ۶۵ بیمار مبتلا به کرونا نیز با بهبودی نسبی از بیمارستان‌های استان اردبیل مرخص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل ادامه داد: شمار کل بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان تا به امروز به ۴۸۶ نفر رسید که نسبت به دیروز کاهش ۸ موردی داشته و از این تعداد ۹۹ بیمار بدحال در بخش ICU تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند و ۴۲۱ بیمار نیز تحت نظر هستند.

حبیب‌زاده، بیان کرد: هم‌اکنون شهرستان‌های مشگین‌شهر، بیله‌سوار و نیر در وضعیت قرمز(خیلی پرخطر)، شهرستان‌های اردبیل، خلخال، پارس‌آباد و گرمی در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های نمین، کوثر، سرعین و اصلاندوز در وضعیت زرد(خطر متوسط) قرار دارند.

وی با تاکید بر ادامه استفاده مردم از ماسک گفت: جلوگیری از شیوع بیماری کرونا نیازمند رعایت دقیق نکات بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی‌ها است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با اشاره به روند واکسیناسیون کرونا در استان، تصریح کرد: تاکنون در استان اردبیل ۶۱۵ هزار و ۸۲۶ دُز واکسن تزریق شده که از این مقدار ۱۹۵ هزار و ۸۰۷ دُز مربوط به نوبت اول و ۴۲۰ هزار و ۱۹ دُز مربوط به نوبت دوم واکسیناسون است.

انتهای پیام
captcha