صحن فرهنگی مذهبی جمعه مسجد اردبیل تکمیل شد
کد خبر: 3997669
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷

صحن فرهنگی مذهبی جمعه مسجد اردبیل تکمیل شد

مدیرکل‌ میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل، گفت: صحن فرهنگی مذهبی جمعه مسجد اردبیل، در یک هزار و 523 مترمربع مساحت تکمیل و آماده بهره‌‌برداری است.

رضازاده//صحن فرهنگی مذهبی جمعه مسجد اردبیل تکمیل شدبه‌ گزارش ایکنا از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل‌ میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل، 24 شهریورماه، با اعلام این خبر در اردبیل، اظهار کرد: در راستای اجرای برنامه‌های مناسبتی صحن فرهنگی مذهبی جمعه مسجد اردبیل تکمیل و آماده افتتاح است.

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، ادامه داد: صحن فرهنگی مذهبی جمعه مسجد اردبیل در یک هزار و 523 مترمربع ایجاد و با راه‌اندازی آن زمینه برای برگزاری برنامه‌های مختلف در این صحن فراهم شده است.

وی در مورد رویکرد و اهداف راه‌اندازی صحن فرهنگی در عرصه مسجد جامع عتیق، عنوان کرد: از این محل برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی و برگزاری رویدادهای آیینی و فرهنگی در راستای حفظ میراث معنوی بهره‌برداری خواهد شد.

فلاحی با اشاره به اجرای عملیات کاوش باستان‌شناسی در جمعه مسجد اردبیل، در سال گذشته بیان کرد: این عملیات با هدف احیاء، مرمت و ساماندهی بافت و ابنیه تاریخی جمعه مسجد انجام و ایجاد صحن فرهنگی در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، ساماندهی جمعه مسجد را از مهم‌ترین مطالبات مردم این محله دانست و افزود: با توجه به مطالبه مردمی عملیات ایجاد صحن جدید، در کمترین زمان ممکن تکمیل شد.

انتهای پیام
captcha